شهر خبر

در صحن مجلس مطرح شد؛

انتقاد تند نمایندگان از بخشنامه ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی

انتقاد تند نمایندگان از بخشنامه ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در اخطار قانون اساسی به رئیس‌جمهور گفت: تصمیمات دولت درباره واردات و صادرات به ضرر مردم و کشاورزان است. وزارت جهاد و صمت درباره صادرات محصولات کشاورزی سردرگم هستند.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی آماده صادرات هستند اما دولت با بخشنامه‌ای صادرات میوه را ممنوع کرده هزاران تن سیب در سردخانه‌های ارومیه باقی مانده

در ادامه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور در صحن مجلس گفت: حل این مشکل نیازمند تدبیر دولت است. محصولات باغی در شهرهای ارومیه، سمیرم و مغان روی دست کشاورزان مانده است.

در ادامه سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و رئیس کمیسیون کشاورزی در تذکری گفت: تولیدکنندگان و کشاورزان با خون دل محصول تولید می کنند. تنظیم بازار ضروری است اما متاسفانه امروز به دلیل عدم مدیریت در تنظیم بازار ۵۰۰ هزار تن سیب و ۴۵۰ هزار تن پرتقال روی دست کشاورزان مانده و صادرات تعطیل شده است؛ تعطیل کردن صادرات به معنای تنظیم بازار نیست.

وی با اشاره به اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تشکیل شورای قیمت گذاری گفت: اخیراً شورای قیمت گذاری قیمت واقعی برای دانه های روغنی و چغندر تعیین کرد اما رئیس جمهور دستور لغو این قیمت ها را داده است.

وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست با قدرت از قانون مجلس و کشاورزان حمایت کند.