شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#هلال احمر#امداد#بدهی

سخنگو جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

بدهی 600 میلیارد تومانی هلال احمر/طرح امداد و نجات نوروزی تا 25 فروردین ادامه دارد/ افزایش آمار مصدومین سی سخت/ انبارهای هلال احمر در تهران وضعیت خوبی ندارند

به گزارش منیبان؛ محمدحسن قوسیان‌مقدم، سخنگو و دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشست خبری با موضوع گزارش سالانه که روز یکشنبه 23 اسفندماه برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین حوزه ها در هلال احمر امداد و نجات است و همگان به این فعالیت آن را می شناسند اما امروز از اقدامات دیگر این سازمان گفته می شود تا مردم با آنها آشنا شوند. فعالیت در حوزه جوانان یکی از بزرگترین اقدامات ماست درواقع سازمان های جوان در کشور با قدمت بیش از 70 سال فعالیت های گسترده ای را در حوزه جوانان در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه دارد.

او افزود: جشنواره ملی "رفیق خوشبخت" ما در چندروز گذشته به پاسداشت زحمات و فعالیت های سردار سلیمانی در دوقسمت برگزار شد؛ یک قسمت کارهای هنری بود که بیش از 43 هزار اثر توسط جوانان ارسال شد و یک قسمت جشنواره چلچراغ بود که بیش از 61 هزار اثر انگشت ارسال شد.

قوسیان مقدم تصریح کرد: از ابتدای سال 99 تا الان درگیر کرونا هستیم و جوانان هلال احمر چند پروژه را در این حوزه اجرایی کردند که در این راستا حتی مورد توجه صلیب سرخ قرار گرفتند. سال های گذشته ابتدای سال طرح راهنمای مسافر نوروزی را اجرا کردیم اما سال 99 به دلیل پاندمی کرونا این تبدیل به طرح تب سنجی مسافرین شد و تعداد زیادی از مسافرین مورد غربالگری قرار گرفتند همچنین در دهه اول محرم توزیع ماسک و مواد شوینده در هیات ها در دستور کار ما قرار گرفت و جوانان اجرایی کردند.

سخنگوی هلال احمر گفت: در آبان ماه با شروع پیک جدید کرونا، طرح آمران سلامت را به مدت 15 روز اجرایی کردیم و 83 هزار نفر از نیروهای ما برنامه های مختلفی را به منظور توصیه مسائل بهداشتی ارائه دادند که نتایج آن در اوایل آذرماه قابل مقایسه است.

او افزود: طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه شروع شد که تاکنون ادامه دارد و بیش از 300 هزار نفر نیرو مشارکت داشتیم.

قوسیان مقدم عنوان کرد: نهضت ملی سبز از اوایل دهه 80 شروع شده و در روز درختکاری در کل کشور برای کمک به فضای سبز درختکاری را انجام میدادیم اما امسال به دلیل آتش سوزی هایی که رخ داد یک شهید فداکار خدمت داشتیم و در 13 اسفندماه طرح ما به نام این شهید آغاز شد.

او افزود: وضعیت کرونا درکشور خوب نیست اگر در نوروز غفلت کنیم اتفاقات بدتری رخ می‌دهد بنابراین توصیه این است علی رغم اینکه بیش از یکسال است مسافرت نرفتیم باز هم خویشتن داری کنیم و مسافرت نرویم یا اینکه حداقل به مناطق شلوغ نرویم.

قوسیان مقدم عنوان کرد: طرح امداد و نجات نرووی تا 25 فروین ادامه دارد و 561 پایگاه ثابت جاده ای داریم که نیروهای ما حضور خواهند داشت.

سخنگوی هلال احمر گفت: هلال احمر با دستگاه های مربوطه جهت مراقبت از مرزهای شهرهای مرزی همکاری خواهد داشت همچنین تست های پی سی آر توسط این سازمان انجام می‌شود.

قوسیان مقدم بیان کرد: 1553 تیم عملیاتی در این مدت فعالیت ها را انجام خواهند داد و 12 هزار نفر نیروی نجات گر تخصصی یار ما خواهند بود.

او ادامه داد: 3 هزار و 400 وسایل امدادی کمک کننده خواهند بود و 19 بالگرد آماده است که در این عملیات کمک رسانی کنند.

قوسیان مقدم گفت: مرزهای زمینی با 18 مرز و حدود 3 هزار مسافر روزانه، مرزهای هوایی با 11 فرودگاه و 3 هزار مسافر روزانه، مرزهای دریایی با 3 بندر و 200 مسافر روزانه تحت پوشش مراقبت بهداشتی قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: سال گذشته 26 هزار ماموریت خدمات امداد و نجات در کشور داشتیم و 207 هزار نفر تحت پوشش قرارگرفتند. بیش از 13 هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردیم و 3 هزار و 700 مورد حوادث ترافیکی داشتیم و 17 هزار اسکان اضطرای را در کشور انجام دادیم.

سخنگوی هلال احمر عنوان کرد: هفته گذشته بالگرد از روسیه خریدیم که پس از 4 سال مذاکره به وقوع پیوست.

قوسیان مقدم گفت: بیش از 157 زلزله بالای 4 ریشتر داشتیم که به همه آنها امدادرسانی شد.

او افزود: امدادرسانی در 101 محور کوهستانی انجام شده بیش از 18 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند 901 نفر از امدادگران ما در این عملیات شرکت داشتند.

سخنگوی هلال احمر گفت: معمولا عملیات امدادرسانی ما در روستاهاست بنابراین راه اندازی خانه های هلال در دستور کار قرار گرفت. در ابتدای سال 1100 خانه هلال فعال داشتیم اما امروز تعداد آنها به 4 هزار و 900 خانه رسیده است.

قوسیان ادامه داد: ما نقشی در منابع اختصاصی نداریم بنابراین نتوانستیم آنطور که باید حق و حقوق پرسنل خود را پرداخت کنیم. بین 7 تا 37 درصد در بخش های مختلف افزایش بودجه داریم که انشالله سال 1400 وضعیت بهتری خواهیم داشت.

سخنگوی هلال احمر گفت: حدود 600 میلیارد تومان بدهی داریم که اگر منابع داشته باشیم می‌توانیم پرداخت کنیم.

او افزود: 82 نفر آمار مصدومین سی سخت تاکنون است. توزیع بیش از 13 نوع نایلون پوششی برای چادرها، توزیع 343 تخته موکت از جمله اقدامات ماست و علت کم بودن چادرها این است که خرابی ها زیاد نبود و مردم بیشتر درخواست پتو و موکت داشتند اما در همان روز اول هزار چادر توزیع کردیم.

سخنگوی هلال احمر بیان کرد: هرکشوری زودتر به واکسن دست پیدا کرده مردم خودش را در اولویت قرار داده است. آن زمانی که گفته شد هر دستگاهی براساس ظرفیت خود وارد امر واکسن شود ما اعلام آمادگی کردیم و با چین وارد مذاکره شدیم اما این برای زمانی بود که راه ها برای دولت باز نبود درحال حاضر هلال احمر در ورود واکسن کرونا نقشی ندارد چون راه برای دولت باز شد بنابراین ما برنامه ای برای ورود واکسن نداریم.

 

او ادامه داد: ما و امدادگران توقعی برای واکسن زدن نداریم وقتی هنوز کادر درمان واکسینه نشدند اما اگر تعداد واکسن بالا باشد ما هم درخواست می کنیم تا امدادگران مرزی و جاده ای که در معرض خطر هستند واکسینه شوند.

قوسیان بیان کرد: ما هیچ فعالیت انتخاباتی نخواهیم داشت چون نباید وابسته به حزب و جناح باشیم اگر جایی تخلف ببینیم حتما برخورد می‌کنیم.

سخنگوی هلال احمر بیان کرد: در مورد بالگردها روس ها بر قیمت حساس بودند اما توانستیم تخفیف بگیریم و از آخرین قیمتی که توافق کردیم 5 درصد پایین تر گرفتیم همچنین 2 موتور و 4 گیربکس سفارش دادیم.

قوسیان بیان کرد: وضعیت انبارها اصلا در تهران خوب نیست و برای تهران کارایی ندارد اما می توان برای شهرها مجاور مثل البرز استفاده شود البته باید گفت وضعیت انبارها در کشور خوب است اما درمورد تهران خیر.