شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#AFC#رئیسی

فروردین:

کرسی ایران در AFC باید ضامن منافع ملی باشد

فروردین: کرسی ایران در AFC باید ضامن منافع ملی باشد

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: ما جایگاه نایب رئیسی AFC را در اختیار داریم و باید از این جایگاه برای منافع ملی بهره می‌‎بردیم.

به گزارش مشرق، محمدمهدی فروردین با انتقاد از عملکرد منفعل فدراسیون فوتبال ایران طی یک سال گذشته و از دست دادن حق میزبانی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: متأسفانه در یک سال گذشته در حالیکه کشورهای رقیب، مدارک خود را برای اخذ میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا به AFC ارائه می‌کردند، مسئولان فدراسیون فوتبال درگیر برگزاری انتخابات بوده و تلاشی برای اخذ امتیاز میزبانی تیم ملی و تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا انجام ندادند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همیشه افتخار فوتبال آسیا بوده و فدراسیون فوتبال نباید جایگاه رفیع ایران در AFC را با عملکرد نامطلوب خود تضعیف می‌کرد، افزود: تشکیل یک تیم حقوقی خبره و متخصص در فدراسیون فوتبال ضرورت دارد و این اقدام باید یکی از گام‌های مهم در فدراسیون فوتبال جدید باشد و نسبت به تصمیم های AFC هم اعتراض کند.

وی ادامه داد: در حالی میزبانی در گروه C رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آسیا به ایران داده نشد و به بحرین واگذار شد که بر اساس جدول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، قرار بود سه بازی از چهار بازی باقی مانده ایران در تهران برگزار شود اما رایزنی‌های فدراسیون فوتبال به قدری ضعیف بوده که میزبانی به حق ایران در کمال ناباوری به بحرین واگذار شد.

فروردین یادآور شد: در عین حال ما جایگاه نایب رئیسی AFC را در اختیار داریم و بایستی از این جایگاه برای منافع ملی بهره می‌‎بردیم اما بهره‌مندی از این کرسی مهم، هیچ تأثیری در جهت منافع ملی برای کشورمان به دنبال نداشته است و این شائبه را [در ذهن] متبادر می‌‎کند که از این جایگاه برای منافع شخصی استفاده شده است و از این بابت متأسف هستیم.

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در کنار تیم ملی، حق میزبانی از نمایندگان ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هم گرفته شده و به همین دلیل تیم حقوقی خبره، کاربلد و آشنا به مسائل بین المللی سریعاً باید وارد عمل شود و از حق ایران در این رقابت‌ها دفاع کند.

منبع: خانه ملت