شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس

آب خلیج فارس به سرچشمه و چادرملو رسید

استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی خط دوم طرح ملی انتقال آب از خلیج‌فارس، با دستور دکتر روحانی رئیس‌جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، آغاز شد.

معدن آب خلیج فارس به سرچشمه و چادرملو رسید

فریدون همتی پیش ازظهر یکشنبه در مراسم خط انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی ایران «اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی» در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج‌فارس برای نخستین بار در کشور با بهره‌برداری از منابع آب‌های آزاد و انتقال به صنایع معدنی جنوب شرق کشور فراهم شد.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تامین آب شرب و کشاورزی، از مزیت‌های مهم این طرح بزرگ برای استان هرمزگان است.

استاندار هرمزگان افزود: با راه‌اندازی این خط انتقال، استان هرمزگان از مزایای این طرح بهره‌مند شده و تمامی صنایع و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف، می‌توانند با خرید از این آب شیرین‌کن، نیاز اساسی آبی خود را تامین کنند.

همتی تصریح کرد: در فاز اول آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، برای تامین آب مورد نیاز بندرعباس و بندرخمیر به ظرفیت هزار متر مکعب در شبانه‌روز، قرارداد منعقد شد و همچنین برای تامین نیاز آبی رضوان نیز قرارداد منعقد شده است.

وی گفت: در مسیر خط انتقال نیز قرار است، نیاز آبی روستاهای شمال بندرعباس، ‌ای سین، تازیان، قلات بالا و پایین، از همین خط تامین شود.

طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی کشور اجرا می‌شود

استاندار هرمزگان افزود: در این روز قطعه ۲ خط یک انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع سرچشمه و قطعه سه خط یک انتقال آب از خلیج‌فارس به اردکان (چادرملو) افتتاح شد.

وی بیان کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج‌فارس به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهوری آغاز شد.

همتی ادامه داد: عملیات اجرایی خط سه انتقال آب از خلیج‌فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد.

استاندار حجم سرمایه‌گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان را یکهزار و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.