شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#مجموعه#شیرودی#پایتخت

جلائیان: مدیریت مجموعه شیرودی از عهده اداره کل ورزش تهران خارج است


جلائیان: مدیریت مجموعه شیرودی از عهده اداره کل ورزش تهران خارج است

مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی، انتقال مدیریت این مجموعه از شرکت توسعه به اداره کل ورزش استان تهران را به نفع ورزش پایتخت ندانست.

رضا جلائیان، مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتقال مدیریت این مجموعه به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اظهار داشت: ما زیرمجموعه وزارت ورزش و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هستیم و درست نیست که بخواهیم درباره درست بودن یا نبودن این تصمیم صحبت کنیم، اما ای‌کاش کمی بیشتر تأمل می‌کردند و وزیر ورزش نظریه کارشناسی بیشتری در این باره می‌گرفت که تا لااقل در کارنامه او که در پایان دولت هم است، یک خاطره خوب برای مردم تهران بماند.

وی افزود: یکسری مشکلات وجود دارد؛ اداره کل نمی‌تواند مانند شرکت توسعه به صورت درآمد-هزینه در قبال این مجموعه عمل کند. ما تاکنون و در حالی که سال 99 رو به پایان است، 5 میلیارد تخصیص اعتبار از کریمی برای شیرودی گرفتیم. کارهای مربوط به فیبر نوری، نصب نیمکت‌های جدید، نورپردازی، انجام مناقصه برای سردرهای شمالی و جنوبی مجموعه از اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی ادامه داد: شرکت توسعه این اجازه را به لحاظ قانونی دارد که به صورت درآمد-هزینه‌ای عمل کند، یعنی درآمد کسب کند و هزینه نیز داشته باشد. باید مجموعه از یک خواب آلودگی که دارد، بیرون بیاید. بر همین اساس نیز تلاش‌های زیادی بر روی بهبود شرایط مجموعه صورت گرفته است. هفته قبل تقی‌زاده معاون وزیر هم در بازدیدی که داشت، عنوان کرد که فعالیت بر روی مجموعه واضح بوده و زحمت کشیده شده است.

جلائیان عنوان کرد: یکی از مسئولان در اداره کل ورزش و جوانان تهران گفته بود که می‌خواهند مجموعه را در اختیار بگیرند و آن را به فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی بدهند. هیئت ورزشی که پول آب و برق را ندهد، اداره کل  چگونه می‌تواند پول انشعاباتش را پرداخت کند؟ ما هیئتی داریم که چند سال است اجاره‌اش را پرداخت نکرده و پول انشعابات را هم نداده، ولی باز دست شرکت توسعه باز است و به هر شکلی که شده، به صورت بخش بخش و اشکال دیگر از آنها می‌گیریم. اداره کل چنین قدرت مانوری برای تعامل با هیئت و فدراسیون‌ها ندارد، چون یک ردیف بودجه دارد که توسط استانداری باید مشخص شود و به سازمان برنامه و بودجه بدهد.

وی گفت: ان‌شاءالله که سلطانی‌فر وزیر ورزش که زحماتی زیادی در ورزش کشیده و همچنین کریمی مدیرعامل شرکت توسعه، عزم بیشتری را جزم کرده و تامل بیشتری کنند و کارشناسی بیشتری انجام بدهند. 

مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی خاطرنشان کرد: اداره کل، وزارت ورزش و شرکت توسعه همه عضو یک خانواده هستند و قرار هم نیست یکدیگر را نقض کنند. اگر اداره کل مدیریت مجموعه را بر عهده بگیرند، حاضرم کمک‌شان هم کنم، ولی هرچه فکر می‌کنم، می‌بینم که مدیریت این مجموعه از عهده اداره کل ورزش و جوانان تهران خارج است. شما یک نگاه به مجموعه ورزشی تختی بیندازید. اگر اداره کل اشتیاق زیادی برای در اختیار گرفتن مدیریت مجموعه شیرودی را دارد، اول تختی را درست و فعال کند، برایش بجنگد، ردیف بودجه بگیرد و نزد وزیر برای آنجا چک و چانه بزند.

جلائیان درباره این موضوع که اداره کل نمی‌تواند به صورت درآمد-هزینه عمل کند، گفت: اداره کل نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. این نهاد باید درآمدها را به خزانه واریز کند و خزانه به آن پول بدهد، یعنی ردیف بودجه دارد. در واقع استاندار و سازمان برنامه و بودجه استان مشخص می‌کنند که اداره کل چقدر اعتبار دارد.

وی پیرامون این موضوع که گفته می‌شود یکی از دلایل این اقدام کم بودن سرانه ورزش در تهران است، اظهار داشت: سرانه زمانی کم می‌شود که مجموعه ورزشی شیرودی تبدیل به یک مجتمع تجاری شده و کاربری آن کلاً از ورزشی خارج شود. پس این مسئله ربطی به مجموعه شیرودی ندارد و هر کسی که مدیریت مجموعه را در اختیار بگیرد، ارتباطی به سرانه ورزشی تهران ندارد، چون همین کاربری را خواهد داشت.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه زمانی این انتقال صورت می‌گیرد و چقدر امیدوار به تغییر تصمیم در این باره است؟ گفت: دوستان ظاهراً عجله زیادی برای این کار دارند، چون بحث کمیسیون لوایح هم انجام شده، ولی ما همچنان امیدواریم که یکی از مسئولان محترم در صورت صلاحدید، یک تامل و کارشناسی بیشتری داشته باشند که این مجموعه به نحو احسن مدیریت شود، نه اینکه فردا بگویند سلطانی‌فر مجموعه شیرودی را به اداره کل داد و ببینید که چه اتفاقی برایش افتاده است. من دوست ندارم خاطره بدی از وزیر ورزش در ذهن مردم تهران بماند. این تصمیم به نفع ورزش تهران نیست و من مخالف هستم. من شخصی حرف نمی‌زنم. باید اقدامی شود که کمک حال ورزش و به خیر و صلاح باشد. خیلی ها به مجموعه تعصب دارند و ما هم موظفیم که از آن مجموعه حمایت کنیم.

 

انتهای پیام/