شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#رئیس جمهور

نگرانی مقامات نظامی آمریکا در آستانه فصل جنگی افغانستان


نگرانی مقامات نظامی آمریکا در آستانه فصل جنگی افغانستان

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آستانه آغاز فصل جنگی در افغانستان در دیدار با رئیس جمهور این کشور از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در آستانه آغاز فصل جنگی در افغانستان و مهلت خروج نظامیان آمریکایی با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور، ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای ماموریت «حمایت قاطع» و کاردار سفارت آمریکا در کابل نیز حضور داشتند.

بیانیه می‌افزاید: هر دو طرف درباره روند صلح، وضعیت امنیتی و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر نموده و از افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کردند.

پیش از این نیز ژنرال میلر گفته بود که امکان آغاز "عملیات بهاری" طالبان وجود دارد و نسبت به از سرگیری حملات طالبان به نیروهای آمریکایی و ناتو هشدار داده بود.

فرمانده سنتکام با رئیس جمهور افغانستان در حالی دیدار می‌کند که آمریکا اخیراً طرحی را برای برای ایجاد دولت موقت مشارکتی در افغانستان مطرح کرده است و گزارش‌ها حاکی از احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی در مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر است.

طالبان در هفته‌های اخیر در بیانیه‌های متعددی هشدار داده است که نقض توافقنامه قطر درگیری را در پی دارد و مسئولیت آن با آمریکا است، این گروه همچنین تاکید کرده که درصورت عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه، برای استقلال افغانستان همچنان مبارزه می‌کند.

انتهای پیام/.