صادق ورمزیار، بازیکن و مربی اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان گفت: تغییرات همواره با شوک همراه هستند که خوشبختانه برای استقلال این شوک مثبت بود و شاید بازیکنان بیشتر دوست داشتند این اتفاق رخ دهد و این را با دوندگی و انگیزه بالایشان نشان می‌دهند. تغییر مهم استقلال نسبت به دوره فکری این است که استقلال در آن زمان ثبات در ترکیب را نداشت و مدام شاهد بودیم که تغییرات زیادی در ترکیب استقلال رخ می‌داد اما مجیدی در 2 بازی اخیر با یک ترکیب ثابت به میدان رفته است.

او ادامه داد: با حضور مجیدی انگیزه بازیکنان بسیار بالا رفته و آنها فعل خواستن را در تمام دقایق بازی صرف می‌کنند و مشخص است مجیدی روی مسائل روحی کار کرده چون بازیکنان را با انگیزه و تلاش بیشتری می‌بینیم.

ورمزیار درباره تغییر سیستم استقلال بیان کرد: سیستم استقلال الان 2-4-4 است که در زمان فکری هم شاهد همین سیستم در استقلال بودیم. استقلال با فرهاد مجیدی از نظر سیستمی خیلی تغییر نکرده اما در دوره فکری 2-5-3 و 3-3-4 را هم دیدیم اما در مجموع بازیکنان با این سبک فکری مجیدی آشنا هستند و می‌توانند خواسته‌های او را در زمین پیاده کنند. مهم‌تر از این مباحث شوکی است که از نظر روحی و روانی به استقلال وارد شده و مثبت بود. در واقع با برطرف شدن برخی مشکلات عملکرد بازیکنان هم بهتر شده است. نمی‌خواهم بگویم در زمان فکری بازیکنان کم‌کاری کردند بله برخی مشکلات وجود داشتند که روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار بود.

مربی اسبق استقلال افزود: برخی بازیکنان با برخی مربیان نمی‌توانند کار کنند یا اینکه اخلاق‌شان به هم نمی‌خورد و خوب از آنها بازی گرفته نمی‌شود شاید دلیل عملکرد بهتر بازیکنان برطرف شدن همین مشکلات بوده چون با حضور مجیدی اوضاع بهتر شده و این هنر مجیدی است که از بازیکنان بهترین استفاده را می‌برد.

ورمزیار درباره اینکه آیا می‌توان به موفقیت استقلال امیدوار بود؟ ادامه داد: بله استقلال شرایط خوبی دارد و می‌تواند در هر 2 جام مدعی قهرمانی باشد. به نظر من آبی‌پوشان باید جام حذفی را هم جدی بگیرند چون کوتاه‌ترین مسیر برای کسب سهمیه آسیایی حذفی است و باید برای استقلال مهم باشد. در لیگ هم فاصله زیادی با مدعیان نداریم و از نظر پتانسیل و مهره شرایط خوبی داریم و اگر پلی‌میکر داشتیم صددرصد می‌گفتم قهرمانیم. پتانسیل استقلال بالاست و شرایط خوبی داریم و با این بازیکنان می‌توانیم امیدوار باشیم.

مربی اسبق استقلال درباره بازگشت میلیچ گفت: بازگشت میلیچ اتفاق خوبی برای استقلال است به نظر می‌رسد چون میلیچ بدون دریافت پول برگشته در آن برهه زمانی دریافت نکردن مطالبانش را بهانه کرد و حالا مشخص است که به خاطر کادر فنی رفته بود امیدوارم بازگشت او به ترکیب استقلال اتفاق خوبی باشد و مجیدی به بهترین شکل از او بهره ببرد. 3/5