شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#اوکراین#شبه

سرنگون شدن پهپاد جاسوسی اوکراینی بر فراز دونتسک

سرنگون شدن پهپاد جاسوسی اوکراینی بر فراز دونتسک - کراپ‌شده

شبه نظامیان دونتسک از ساقط کردن یک پهپاد تجسسی ارتش اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، معاون شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک (جدایی طلبان شرق اوکراین و مورد حمایت روسیه) از سرنگون ساختن یک فروند پهپاد نیروهای مسلح اوکراین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «ادوارد باسورین» معاون شبه نظامیان جمهوری دونتسک گفت که نیروهای جمهوری خلق دونتسک شنبه  (DPR) یک فروند پهپاد تجسسی نیروهای مسلح اوکراین را در جنوب دونتسک سرنگون کردند

باسورین گفت که ارتش اوکراین شهرک «لوگانسکوی» کمک هدایت هواپیمای بدون سرنشین «ماویک-۲» مورد حمله قرار می‌داد که با اقدام هماهنگ شده توسط واحدهای پدافند هوایی این پهپاد سرنگون شد.

این مقام نظامی جمهوری خودخوانده دونتسک افزود که نیروهای اوکراینی روز جمعه به سمت لوگانسکوی شلیک کرده و با هشت خمپاره ۱۲۰ میلی متری به این منطقه حمله کردند.

دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک در سال ۲۰۱۴ با برگزاری انتخاباتی به روسیه پیوستند. مسکو می‌گوید الحاق این مناطق با توافقات «مینسک» که تصمیم‌گیری را به مردم مناطق واگذار کرده، همسو است.

چندی قبل نشریه «دیلی‌بیست» گزارش داد که با وجود امضای توافق گازی میان روسیه و اوکراین و همچنین توافقنامه آتش‌بس میان استقلال‌طلبان و کی‌یف، تنش در روابط شرق و غرب همچنان ادامه دارد و چشم‌انداز حل بحران در شرق اوکراین چندان روشن به نظر نمی‌رسد.

منبع: فارس