شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان#مجموعه

"دوستان پیامبر و علی" رونمایی شد/ معرفی شخصیت‌های مهم صدر اسلام به نوجوانان


"دوستان پیامبر و علی" رونمایی شد/ معرفی شخصیت‌های مهم صدر اسلام به نوجوانان

مجموعه ۱۴ جلدی "دوستان پیامبر و علی" که توسط انتشارات جمکران منتشر شده است، با حضور نویسنده و منتقد رونمایی و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 14 جلدی "دوستان پیامبر و علی" از آخرین مجموعه‌های انتشارات کتاب جمکران به قلم «مجید ملامحمدی» و تصویرگری اسماعیل چشرخ برای مخاطب نوجوان و بزرگسال به نگارش درآمده است. پرداختن به زندگی یاران صدیق پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین علیه السلام همچون جناب ابوطالب، جناب حمزه، جناب جعفر و... ازجمله این مجموعه است.

در ابتدای برنامه ملامحمدی، نویسنده این کتاب به انگیزه نگارش این مجموعه و تکیه اولیه به آثار پدرش اشاره کرد و گفت: برخی شخصیت‌های شهیر و صدیق صدر اسلام بسیار مهجور بوده و برای برخی از این شخصیت‌‌ها تقریباً اثر اختصاصی، خصوصاً برای مخاطب غیربزرگسال وجود نداشت. این نکته، لزوم و اهمیت نگارش این مجموعه را بیشتر نشان می‌دهد.

سیدسعید هاشمی، منتقد این جلسه دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای صحبت‌های خود به رشد انتشارات کتاب جمکران اشاره داشت و ویژگی عمومی آثار کتاب جمکران را یک مجموعه ادبی، مطمئن و شگفتی‌ساز برشمرد.

او در ادامه به معرفی مجموعه یاران پیامبر و حضرت علی پرداخت و گفت: ظاهر جذاب، زیبایی در برش و طراحی از امتیازات این کتاب است. این مجموعه ظرفیت این را دارد که طیف‌های مختلف از آن بهره بگیرند. روانی قلم و مطالب مستند باعث شده است که طیف‌های مختلف مخاطب بتوانند از آن استفاده کنند. یکی از مزایای این کتاب معرفی شخصیت‌های داستانی و توصیف خوب محیط است. 

حسنی، مدیرعامل انتشارات جمکران سخنران پایانی برنامه بود. او به لزوم توجه به اهمیت نوشتن در فضای اهل بیت و ارزش والای این موضوع و حلاوت آن اشاره داشت و نویسندگان این حوزه را دارای جایگاهی مضاعف برشمرد.

وی با اشاره به انتخاب نام این کتاب گفت: اسم این کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که خود نوعی رسانه است؛ اسم این کتاب، ترکیبی از فن ژورنالیستی، فهمی از مخاطب و بازار و محتوای کتاب است. 

گفتنی است مجموعه 14جلدی «دوستان پیامبر و علی» ویژه نوجوانان از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.