شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی

12 روش طبیعی در رفع آلرژی

12 روش طبیعی در رفع آلرژی

12 روش طبیعی در رفع آلرژی
با برخی روش‌ها برای کاهش آلرژی آشنا شویم

به گزارش بهداشت نیوز  به نقل از وب ام دی، با برخی روش‌ها برای کاهش آلرژی آشنا شویم

1. بستن راه نفوذ هوا

هوای بیرون بسیار دلنشین است اما اگر وزش باد شدید است، برای حفظ هوای داخل، پنجره‌ها و درها را ببندید. همچنین می‌توانید یک فیلتر هپا یا فیلتر صفحه‌ای بر روی سیستم تهویه نصب کنید.

2. از درمان گیاهی استفاده کنید

گیاه بابا آدم یکی از مفیدترین گیاهان بوده و بسیار مورد تحقیق است. برخی مطالعات نشان می‌دهد که عصاره گیاه بابا آدم ممکن است مانند داروهای آنتی‌هیستامین موثر باشد. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که گیاه دم گربه‌ای و عصاره پوست درخت کاج نیز می‌توانند مفید و موثر باشند.

3. خود را بشویید

هر بار که وارد خانه می‌شوید، ذرات ریزی را از دنیای بیرون با خود به خانه می‌آورید. پس از حضور در فضای باز، روی لباس‌ها، کفش‌ها، موها و پوست شما نیز در هر جایی که بوده‌اید ذرات ریزی پخش شده است. دوش بگیرید و لباس‌هایتان را عوض کنید تا مواد حساسیت‌زا را از آنها بزدایید. کفش‌هایتان را نیز پشت در بگذارید.

4. ماسک بزنید

هنگامی که نمی‌توانید از برخی عوامل حساسیت‌‌زا جلوگیری کنید، مانند وقتی که در حیاط خانه کار می‌کنید یا جارو برقی می‌کشید، ماسک‌ها از ورود مواد حساسیت‌زا به درون مجرای تنفسی جلوگیری می‌کنند. ماسک‌هایی که در بیشتر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی موجود است تا 95٪ از ورود ذرات ریز مانند گرده‌ها و سایر مواد حساسیت‌زا جلوگیری می‌کنند.

5. غذای سالم بخورید

در یک مطالعه، کودکانی که مقدار زیادی سبزیجات، میوه و آجیل؛ به ویژه انگور، سیب، پرتقال و گوجه‌فرنگی تازه مصرف می‌کردند؛ علائم آلرژی کمتری داشتند. محققان هنوز در تلاشند تا این ارتباط را کشف کنند، اما شکی نیست که یک رژیم غذایی سالم برای کل بدن مفید باشد. حداقل میوه و سبزیجات تازه را به وعده‌های غذایی ‌تان اضافه کنید.

6. بینی‌تان را خوب بشویید

شستشوی بینی، مخاط‌ها را از بینی پاک می‌کند و می‌تواند علائم آلرژی را در بینی از بین ببرد. همچنین می‌تواند باکتری‌ها و مخاط نازک بینی را از بین ببرد و آبریزش بعد از عمل بینی را کاهش دهد. یک محلول شستشوی بینی تهیه کنید. 3 قاشق چایخوری نمک بدون ید را با 1 قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید. این محلول را در یک ظرف دردار نگهداری کنید. برای استفاده، 1 قاشق چایخوری از این مخلوط را درون یک فنجان آب مقطر یا آب جوش ریخته و بگذارید سرد شود. روی سینک ظرفشویی خم شوید و هر بار یکی از سوراخ‌های بینی را به آرامی بشویید.

7. مایعات بیشتر بنوشید

اگر احساس حساسیت می‌کنید یا بعد از عمل به آلرژی دچار شدید، بیشتر آب، آب‌میوه یا سایر نوشیدنی‌های غیرالکلی را بنوشید. مایعات اضافی می‌تواند مخاط موجود در مجاری بینی را پاک کرده و فرد را تسکین دهد. مایعات گرم مانند چای، آبگوشت یا سوپ مزیت دیگری هم دارند: مانند بخار

8. مواد طبیعی مصرف کنید

خانه خود را تمیز نگه دارید. این کار یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از وجود مواد حساسیت‌زا در محیط داخلی است، اما مواد شیمیایی شدیدا بودار می‌توانند مجاری بینی را تحریک کرده و علائم را تشدید کنند. بنابراین از پاک‌کننده‌های طبیعی و مواد معمولی مانند سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید. برای پاک کردن مواد آلرژی‌زا از جاروبرقی فیلتردار استفاده کنید. اگر حساسیت شدید دارید، از شخص دیگری بخواهید آن را انجام دهد.

9. بخور دهید

کمی بخار استنشاق کنید. این ترفند ساده می‌تواند گرفتگی بینی را برطرف کرده و به فرد کمک کند تا راحت نفس بکشید. سر خود را روی یک کاسه آب گرم (اما نه خیلی داغ) نگه دارید و یک حوله روی سر خود بگذارید تا بخار خارج نشود یا در حمام زیر دوش آب گرم بنشینید.

10. از دود سیگار پرهیز کنید.

دود سیگار می‌تواند آبریزش، خارش،گرفتگی بینی و آبریزش چشم را بدتر کند. رستوران‌ها، کلوپ‌ها و مکان‌های عاری از دخانیات را انتخاب کنید. از دودهای دیگری که می‌تواند علائم را بدتر کند نیز مانند اسپری‌ها و دود شومینه‌های چوبی خودداری کنید.

11. از طب سوزنی استفاده کنید

این شیوه قدیمی ممکن است موجب تسکین فرد شود. چگونگی تاثیر طب سوزنی بر آلرژی بینی هنوز مشخص نیست، اما چندین مطالعه نشان می‌دهد که می‌تواند در درمان‌ موثر باشد. از پزشک خود بپرسید که آیا می‌توانید از طب سوزنی برای درمان استفاده کنید.

12. شیوه‌های مناسب درمانی را بشناسید

ممکن است فکر کنید که می‌دانید مشکلتان چیست. آیا مطمئن هستید؟ برای تشخیص عوامل محرک به یک متخصص حساسیت در آزمایشگاه آلرژی پوست مراجعه کنید. سپس می‌توانید برای جلوگیری از آن درمانی را در نظر بگیرید.

منبع: سایت سلامت