شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران

بحث بر روی افزایش ۳۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده/احتمال توافق امشب

بحث بر روی افزایش ۳۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده/احتمال توافق امشب
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: گرچه هنوز توافق قطعی برای حداقل دستمزد کارگران در سال آینده حاصل نشده، اما بحث و گفت‌وگو و توافق ضمنی روی افزایش ۳۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران در جریان است.
بحث بر روی افزایش ۳۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده/احتمال توافق امشب

اصغر آهنی‌ها  در مورد نتایج جلسه 297 شورای عالی کار که امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار، نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان در محل سالن تلاش وزارت کار برگزار شده و هنوز در جریان است، در مورد آخرین نتایج گفت: جلسه هنوز در حال برگزاری است و توافق نهایی حاصل نشده اما پیش‌بینی می‌کنیم، امشب این توافق حاصل شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در مورد اینکه بحث افزایش حداقل حقوق روی چه حول و حوشی است، گفت: تورم سالانه منتهی به پایان بهمن امسال گرچه 34.2 درصد بوده است اما با توجه به افزایش هزینه‌ها بحث حداقل دستمزد سال آینده برای کارگران روی افزایش 37 درصدی متمرکز است و تقریباً نمایندگان کارگران و کارفرمایان این میزان رشد حداقل دستمزد را پذیرفته‌اند، امیدواریم توافق نهایی روی همین رقم باشد.

آهنی‌ها در مورد اینکه امسال حداقل دستمزد کارگران چقدر بود، افزود: حداقل دستمزد کارگران برای سال جاری یک میلیون و 910 هزار تومان بوده است.

به گزارش فارس، حداقل دستمزد کارگران براساس سبد معیشت یک خانوار میانگین کارگری که امسال 5 میلیون و 470 هزار تومان برای خانوار 3.3نفری بود و همچنین تورم سالانه تعیین می‌شود که تورم یک سال منتهی به اول اسفند امسال طبق گزارش مرکز آمار ایران 34.2 درصد است؛ همچنین تعداد کارگران بیمه شده اصلی در کشور طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی 14.7 میلیون بیمه شده اصلی است.

انتهای پیام/ب

منبع : فارس