شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سپاهان#محرم#تیم ملی

شاه ماهی به تور سپاهان افتاد ؛ کاپیتان تیم ملی تکمیل کننده پازل محرم

احسان حاج صفی ، تکمیل کننده پازل تاکتیکی محرم نویدکیا در تیم سپاهان برای ادامه فصل

احسان حاج صفی امروز با عقد قراردادی به سپاهان پیوست و در سیستم بازی محرم نویدکیا قرار گرفت تا تیم سپاهان برای ادامه فصل پر مهره تر شود.

احسان حاج صفی امروز با عقد قراردادی به سپاهان پیوست و در سیستم بازی محرم نویدکیا قرار گرفت تا تیم سپاهان برای ادامه فصل پر مهره تر شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بزرگترین نقل و انتقال زمستان رقم خورد و احسان حاج صفی با ترک تراکتور و تبریز به اصفهان برگشت تا برای سپاهان بازی کند. حاج‌صفی را باید یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر لقب داد؛ مدافع چپی که کی‌روش کشف کرد به عنوان یک هافبک هم عیار بالایی در مرکز زمین دارد.

به گزارش فوتبالی،مهمترین نکته با حضور حاج‌صفی درباره سپاهان این است که آنها هجومی‌تر از قبل می‌شوند. حاج‌صفی به ندرت جزو مردان دفاعی فوتبال ایران جای می‌گیرد و با او، تیم نویدکیا بیشتر از قبل به سمت دروازه رقبا حمله می‌کند. حاج صفی در هر کجای زمین که بازی کند، سپاهان از نظر دفاعی ضعیف تر از نیم فصل اول و از نظر هجومی، قدرتمندتر از قبل می شود.

اولین احتمال درباره جای بازی احسان حاج صفی استفاده از او در سمت چپ زمین است. در نیم فصل اول، امید نورافکن انتخاب اول نویدکیا برای بازی به عنوان مدافع چپ بود. شماره ۱۹ جلوتر از مهدی ترکمان و شایان مصلح در ترکیب قرار می‌گرفت درحالیکه برخلاف این دو نفر، مدافع چپ تخصصی نبود. نورافکن در استقلال به عنوان مدافع چپ بازی کرد ولی وقتی به مرکز زمین آمد، نشان داد چقدر توانایی‌هایش در کناره‌ها به هدر می‌رود. رفتن حاج‌صفی به سمت چپ، باعث می‌شود نورافکن به مرکز زمین اضافه شود. با حضور او، جلال علی محمدی به احتمال فراوان دیگر جایی در ترکیب اصلی نخواهد داشت. در این حالت، نویدکیا ترکیب تیمش را با مثلث کریمی، رفیعی و نورافکن در مرکز زمین تشکیل می دهد. مثلثی که می تواند با راس جلو یعنی رفیعی تشکیل شود و قاعده نورافکن و کریمی را در عقب قرار بدهد و چیدمان سپاهان را به نوعی از ۱-۳-۲-۴ تغییر دهد و رفیعی را به پست دلخواهش یعنی شماره ۱۰ ببرد. یک احتمال دیگر، راس عقبی است با حضور محمد کریمی و قاعده جلویی رفیعی در راست و نورافکن در چپ. درباره حاج‌صفی، احتمال بازی به عنوان هافبک هم هست. در این صورت، نورافکن در سمت چپ خط دفاع می‌ماند و حاج‌صفی به ترکیب رفیعی و کریمی اضافه می‌شود.
سپاهان با حاج‌صفی در نیم فصل دوم، قدرت تهاجمی‌اش به شدت زیاد می‌شود ولی به همان اندازه، تزلزل دفاعی‌اش هم افزایش پیدا می‌کند. سپاهان صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع نیمه اول جدول است و با این انتقال بزرگ، اوضاع بدتر هم خواهد شد. سپاهان نویدکیا با حاج صفی به عنوان مدافع چپ، تنها ۲ مدافع میانی و یک دروازه بان به عنوان فاز دفاعی دارد. آنها در دو سمت خط دفاعی، حاج صفی و اسماعیلی‌فر را دارند که با وجود توانایی در دفاع، بیشتر هجومی هستند. با نورافکن به عنوان مدافع چپ، اوضاع تغییر چندانی نمی‌کند چون حاج صفی با وظایف هجومی به میدان می‌رود و همان ترکیب ۴نفره نیم فصل اول در دفاع تشکیل می‌شود.
به نظر می رسد نویدکیا می خواهد فلسفه ای شبیه بیلسا در فوتبالش به عنوان مربی داشته باشد: یک فوتبال هجومی که گلهای خورده چندان در آن مهم نیستند چون آنها می‌خواهند حداقل یک گل بیشتر از دریافتی‌شان وارد دروازه رقبا کنند. در آخرین دوره جام آزادگان، منصور پورحیدری هم چنین روشی را در پیش گرفت؛ یک خط دفاع نه چندان مستحکم که مدافعش یعنی هاشمی‌نسب با گلهای زده‌اش سنجیده می‌شد و یک ترکیب هجومی عجیب و غریب با نوازی، نیکبخت، دین‌محمدی، برادران مجیدی، یزدانی، سامره و بقیه.