این نشریه انگلیسی روز شنبه در گزارشی نوشت: سخت است بتوان درباره اینکه کدام یک از این دو موضوع تکان دهنده تر است قضاوت کرد: ۱- حمله اسرائیل به تانکرهای نفتی ایران و اینکه هیچ کس در عرض ۱۸ ماه گذشته از آن مطلع نبوده یا ۲- زمان افشای آن.

تایمز افزود: مدافعان اسرائیل ادعا می‌کنند که ایران این بازی را شروع کرده، هرچند تاکنون به اهداف اسرائیل حمله نکرده است. این نشریه با تکرار ادعای حمله ایران به نفتکش‌های رژیم سعودی در مسیر خلیج فارس عنوان کرد که با فرض صحت این ادعا، هدف ایران می‌تواند این بوده باشد که نشان دهد می‌تواند از سیاست فشار حداکثری ترامپ انتقام بگیرد.

اما اینکه به نوشته تایمز، اسرائیل می‌تواند تا این حد گستاخ باشد که با حمله به نفتکش ها در دریای آزاد و دستکم در یک مورد، در دریای سرخ در اکتبر ۲۰۱۹ به محیط زیست آسیب بزند، برای برخی تکان دهنده است. و مهم‌تر از آن پیامی است که آمریکای بایدن می‌خواهد درباره روابط با اسرائیل و سیاستش در برابر جمهوری اسلامی ارسال کند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" دیروز در گزارشی از حملات اسرائیل به حداقل ۱۲ کشتی ایرانی ظرف دو سال گذشته در دریای سرخ خبر داد.

این روزنامه با استناد به سخنان مقامات آمریکا و منطقه می‌نویسد، کشتی‌ها عمدتا حامل نفت برای سوریه بوده‌اند و حمله به آنها با مین‌های دریایی انجام گرفته است. اسرائیل هم‌چنین جلوی عبور کشتی‌های دیگری را نیز که حامل سلاح یا نفت برای سوریه بوده‌اند، گرفته است.

در ادامه گزارش تایمز می‌خوانیم: یکی از دلایلی که این حملات تاکنون مسکوت بوده این می‌تواند باشد که آمریکا از طریق ارائه کمک به اسرائیل یا دستکم آگاهی از آن، در این عملیات همدست بوده است. این مساله در چارچوب روابط نزدیک دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو علیه ایران توجیه پذیر است. اما رئیس جمهوری بایدن نه تنها می‌خواهد که از نتانیاهو فاصله بگیرد که مایل است تنفر خود را از او آشکار کند.

این نشریه یادآور شد؛ سه هفته طول کشید تا بایدن پس از اینکه به قدرت رسید با رهبر «کشوری» که خود را نزدیک‌ترین متحد آمریکا می‌داند تماس گرفته و اعلام کند که به رغم مخالفت نتانیاهو، او همچنان مایل است تا با ایران وارد تعامل شود و دوباره به برجام ملحق شود.

تایمز در پایان این پرسش را مطرح کرده که آمریکا چه اسراری در آستین دارد و با چه ابزاری نتانیاهو را تهدید کرده که اگر بخواهد علیه سیاست او در قبال ایران را خرابکاری کند، آن‌ها را به رسانه‌ها لو می‌دهد؟