شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید

واکنش تند مقام مصری به اظهارات جدید دولت ترکیه!+جزییات

به گزارش منیبان به نقل از شبکه سعودی العربیه ، رسانه‌های مصری از این منبع مصری نقل کردند که نمایندگی‌های دیپلماتیک مصر و ترکیه همچنان در سطح کاردار بوده و کماکان طبق عرف‌های دیپلماتیک مورد اعتماد، با کشور میزبان ارتباط برقرار می‌کنند.

این منبع مسئول مصری گفت که ارتقای روابط میان دو کشور نیاز به رعایت چارچوب‌های قانونی و دیپلماتیکی دارد که بر اساس ضرورت‌های امنیت ملی عربی و احترام به اصل حاکمیت، بر روابط میان کشورها حکمفرما است.

این منبع گفت که مصر انتظار دارد هر کشوری که خواهان برقراری روابط طبیعی با آن است به قواعد قانون بین‌المللی و اصل حسن‌همجواری پایبند شده و از مداخله‌گری در امور داخلی کشورهای منطقه دست بردارد.

این منبع در عین حال بر اهمیت روابط و پیوندهای قوی که مردم دو کشور را به هم نزدیک می‌کند، تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول اعلام کرد که همکاری‌های ترکیه با مصر در زمینه‌های اقتصادی، دیپلماتیک و اطلاعاتی ادامه دارد و « مشکلی در این زمینه وجود ندارد».

پیش از آن نیز مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه جمعه گفته بود که آنکارا تماس‌هایی را با مصر چه از طریق دستگاههای اطلاعاتی و چه از طریق وزارت خارجه برقرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، چاووش اوغلو افزود:« تماس‌هایمان با مصر را در سطح دیپلماتیک آغاز کردیم».

وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سئوالی در این رابطه، تاکید کرد که ترکیه و مصر جهت عادی‌سازی روابط میان دو کشور پیش‌شرط‌هایی مطرح نکردند