شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برف#مازندران

یک تیر و دو نشان زدن برف در این استان+عکس

یک تیر و دو نشان زدن برف در این استان+عکس

یک تیر و دو نشان زدن برف در این استان+عکس
در روزهای پایانی سال پرتلاطم ۹۹، در آستانه ورود به ۱۴۰۰، در حالیکه، کشاورزان استان مازندران نگران بی آبی زمینهای کشاورزی بودند، برف آمد و با یک تیر دو نشان زد.
 

به گزارش بهداشت نیوز، از روز گذشته بیشتر نقاط استان پوشیده از برف شدند، بارش تا جایی ادامه داشت که بسیاری از محورهای ورودی و خروجی استان مسدود شد.

صبح امروز بارش برف شدید در مازندران تیتر یک اخبار بود و همه جا صحبت از سرما، محدودیت، مسدود شدن مسیرها و غیره بود، در حالی‌که سفیدپوش شدن استان در این روزها پیامد و آثار مثبتی را با خود به همراه دارد.

با توجه به اینکه طی زمستان جاری در مازندران شاهد بارش برف همچون گذشته نبودیم، کشاورزان و باغداران مازندران در روستاهای دور دست و پای کوه نگران کم‌آبی و بی‌آبی در پی کاهش بارش برف و باران بودند، که بارش سهمگین برف در شب گذشته نقطه امیدی برای زحمتکشان این استان به‌شمار می‌رود.

گفتنی است، بارش برف یادآور خاطرات سال‌های دور در لحظات پایانی سال است و به نوعی پیام آور شادی است، مردم در این ایام بی هیاهوی کرونایی در فضای مجازی تصاویر و کلیپ‌هایی زیبا از بارش برف زیبای پایانی سال را به معرض نمایش می‌گذارند. 

 با توجه به شیوع و ماندگاری ویروس منحوس کرونا، مازندران به‌عنوان یکی از مناطق مسافرخیز همواره حتی در شرایط قرمز کرونایی میزبان مهمانان و مسافرانی از نقاط مختلف کشور بوده است، ولی از روز گذشته برف با عنوان مانعی بزرگ سد راه مسافران نوروزی شده است.

البته برخی با مشاهده زیبایی‌های پنهان در برف قصد بازگشت به شهرشان را نداشته و  در صف انتظار باقی ماندند، مازندران این استان دارای هوای کوهستانی با بارش برف و بارانش از درختان و گیاهانش نگهداری می‌کند، برف نباشد زندگی نیست...

 بارش برف سهمگین محورهای ورودی و خروجی استان را مسدود کرده و نیروهای امدادی، جاده‌ای و هلال احمر را بسیج کرده است، در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی این نیروها هر کدام در حال ثبت خاطرات در آخرین روزهای سال با پس زمینه برفی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس