شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#تهران#استان تهران

نیمه خرداد؛ اعلام اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شورا‌ها/ بررسی صلاحیت‌ها تا پایان فروردین ۱۴۰۰

رئیس «هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان تهران» گفت: انتخابات و نظارت بر آن در استان تهران به صورت الکترونیکی نخواهد بود؛ تا نیمه خرداد اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شورا‌ها اعلام خواهد شد.
خبرگزاری میزان - احمد نادری امروز طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان تهران، گفت: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان تهران از نخستین هیئت‌هایی است که کار خود را آغاز کرده، این در حالی است که ۱۶ شهرستان در استان تهران وجود دارد.

نادری گفت: معاونت نظارت و بازرسی و همچنین معاونت امور پشتیبانی، مالی و اداری معاونت‌های ذیل هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان تهران هستند که کمیته IT، منابع انسانی و آموزش و پشتیبانی کمیته‌های اصلی معاونت پشتیبانی بوده و کمیته‌های بازرسی و رسیدگی به شکایات حقوقی و همچنین کمیته شهرستانی ذیل معاونت نظارت هستند.

وی افزود: طراحی سامانه جامع برای نظارت و آموزش و حفظ استاندارد‌های آموزش در انتخابات شورا‌ها صورت گرفته و احتمالاً بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر آموزش و نظارت بر انتخابات شورا‌ها را به صورت مجازی طی خواهند کرد.

نادری اظهار داشت: رسیدگی به شکایت‌ها حضوری است، ولی برای تکمیل موضوع شکایت مردم می‌توانند از طریق بستر IT اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس «هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران» بیان داشت: ۱۶ شهرستان در استان تهران وجود دارد که بایستی از بین معتمدین محلی ۵ نفر به عنوان هیئت نظارت شهرستانی منصوب شوند که این کار را کرده‌ایم ضمن اینکه در هر بخش هم ۳ معتمد محلی خواهیم داشت، این در حالی است که ۳۵ بخش در استان تهران وجود دارد؛ در مجموع ۵۱ شهرستان و بخش در استان تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبین انتخابات شورا‌ها هم اکنون در حال انجام شدن است، ادامه داد: این در حالی است که ثبت نام از داوطلبین انتخابات بخش‌ها در ۱۶ فروردین انجام می‌شود.

نادری افزود: در دوره چهارم در استان تهران ۴۵۹۱ نفر داوطلب انتخابات شورا‌ها بودند که ۱۴ درصد آنان ار بانوان و ۸۶ درصد آنان آقایان تشکیل می دادند. اما در دوره پنجم این رقم به ۶۰۷۷ نفر در استان تهران رسید که ۱۶ درصد آن بانوان و ۸۴ درصد آن آقایان بودند.

رئیس «هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران» اظهار داشت: در دوره ششم انتخابات شورا‌ها تا ساعت ۱۳ و ۳۰ امروز ۲۳ اسفند ۹۷۵ نفر در استان تهران ثبت نام کردند که ۱۳ درصد آنان بانوان و ۸۷ درصد آن آقایان است که ۵۰ درصد این افراد به صورت حضوری ثبت نام کرده و بقیه از طریق فضای مجازی به پیشخوان‌های دولت کار خود را پیش بردند.

نادری با بیان اینکه در مجموع در شهر تهران ۲۸۱ ثبت نام قطعی بوده است، بیان داشت: تاکنون یک پنجم ثبت نام‌های انتخابات شورا‌ها در کل کشور مربوط به استان تهران بوده است.

رئیس «هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران» گفت: تاکنون ۴۷۵ پرونده در حال بررسی در انتخابات شورا‌ها وجود دارد که هنوز ثبت نام خود را قطعی نکردند که دلیل آن به عدم تکمیل پرونده باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: تلاش خود را انجام می‌دهیم که انتخاباتی سالم و بدور از هرگونه شائبه و حاشیه داشته باشیم؛ عمل به مُر قانون برای ما از هر چیزی مهمتر است؛ هیچ گونه اعمال سلیقه گروهی، حزبی و سیاسی نداشته و تلاش می‌کنیم به کشور از طریق ایجاد پارلمان‌های شهری و شورا‌ها کمک کنیم.

نادری تاکید کرد: تا پایان فروردین بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون انجام خواهد شد، ولی افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض و بررسی مجدد صلاحیت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها را دارند.

رئیس «هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های شورای اسلامی استان تهران» گفت: انتخابات و نظارت بر آن در استان تهران به صورت الکترونیکی نخواهد بود؛ تا نیمه خرداد اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شورا‌ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران معتقد است که باید تعداد صندوق‌های ثابت در انتخابات بیشتر شده و صندوق‌ها باید در فضای باز باشند؛ ضمن اینکه خیلی معتقد به در نظر گرفتن صندوق سیار نیستیم.
 

انتهای پیام/