شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#لهستان#بلاروس#وزیر خارجه

وزارات خارجه لهستان خبر داد:

اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک لهستان

اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک لهستان

معاون وزیر خارجه لهستان از اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک این کشور، در پی اقدامی متقابل در برابر بلاروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی اقدام دولت بلاروس در اخراج دو کارمند ارشد بخش کنسولی لهستان در این کشور، امروز وزارت خارجه لهستان نیز از اقدام متقابل و اخراج دو تن از کارکنان ارشد بخش کنسولی بلاروس از کشورش خبر داد.

بر اساس این گزارش، «مارسین پرزیداچ» معاون وزیر خارجه لهستان با اعلام این خبر در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: به دلیل ادامه اقدامات غیر دوستانه مینسک علیه دیپلمات‌های لهستانی، بر اساس اصل اقدام متقابل، وزارت خارجه لهستان تصمیم به اخراج سرکنسول بلاروس در بیالیستوک و کنسول بلاروس در ورشو گرفت.

لازم به ذکر است در تاریخ ۹ مارس، «مارچین وویسیهوفسکی» کاردار لهستان در بلاروس به وزارت امور خارجه بلاروس احضار شد. وزارت خارجه لهستان قصد خود از این احضار را اعتراض به برخی سخنان کنسول لهستان و شرکت وی در همایش غیر رسمی «روز سربازان نفرین شده» در «برست» بلاروس اعلام کرده بود.

وزارت خارجه بلاروس این اقدام غیر متعارف سرکنسول لهستان را نقض تعهدات بین المللی درج شده در حقوق کنسولی و دیپلماتیک دانسته و از وی درخواست کرده تا خاک بلاروس را ترک نماید. اکنون، وزارت خارجه لهستان نیز در اقدامی متقابل، دو تن از مقامات ارشد بخش کنسولی بلاروس در این کشور را اخراج کرده است.