شهر خبر

عضو ائتلاف سائرون عراق:

تاخیر در تصویب بودجه ۲۰۲۱عراق به سهم اقلیم از بودجه ارتباطی ندارد

تاخیر در تصویب بودجه ۲۰۲۱عراق به سهم اقلیم از بودجه ارتباطی ندارد

ائتلاف پارلمانی سائرون عراق اعلام کرد وجود اختلافاتی که درباره سهم اقلیم کردستان عراق از بودجه وجود دارد، عامل تاخیر در تصویب بودجه توسط نمایندگان پارلمان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، ائتلاف پارلمانی سائرون عراق اعلام کرد وجود اختلافاتی که درباره سهم اقلیم کردستان عراق از بودجه وجود دارد، عامل تاخیر در تصویب بودجه توسط نمایندگان پارلمان نیست.

ریاض المسعودی نماینده پارلمان از ائتلاف سائرون با بیان این موضوع گفت: در کنار سهم اقلیم از بودجه، مسائل دیگری مثل اختلافات فنی، مساله قیمت دلار، در نظر گرفتن ردیف های شغلی، درآمدی که به واسطه افزایش قیمت نفت به داست آمده از دیگر مواردی که باعث شده است تا قانون بودجه به تصویب پارلمان نرسد.

این در حالی است که اسعد مرشدی عضو فراکسیون حکمت روز چهارشنبه اعلام کرده بود جلسه آینده برای تصویب بودجه، تعیین کننده خواهد بود. زیرا تأخیر در تصویب آن به زیان شهروندان عادی خواهد بود.

مرشدی در این باره گفت: بودجه آماده رأی گیری است و کمیسیون اقتصادی لایحه را برای به رأی گذاشتن به هیأت رئیسه مجلس ارسال کرده است.

مرشدی دلیل به تعویق افتادن تصویب بودجه را اختلافات سیاسی بین اربیل و بغداد دانست و تأکید کرد: هیچ بهانه ای برای فرار از تصویب آن در جلسه آینده مجلس عراق وجود ندارد.

عضو فراکسیون حکمت تصریح کرد: همه پروژه های کشور به دلیل عدم تصویب بودجه متوقف شده است. در نتیجه عدم تصویب یا تأخیر در تصویب آن به زیان شهروندان عادی است.