شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فدراسیون فوتبال#AFC

افشاریان: عزیزی خادم با سفرای کشورها و افراد سیاسی صحبت می‌کند/ باید از AFC طلبکار باشیم


افشاریان: عزیزی خادم با سفرای کشورها و افراد سیاسی صحبت می‌کند/ باید از AFC طلبکار باشیم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که شهاب‌الدین عزیزی خادم با سفرای کشورها و برخی افراد سیاسی برای میزبانی ایران رایزنی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، خداداد افشاریان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه هیئت رئیسه درباره میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی 2022 گفت: اولین موضوعی که در هیئت رئیسه جدید فدراسیون برای ما اولویت داشت، تیم ملی بود که چه اتفاقاتی در این راستا رخ می‌دهد. عزیزی خادم رایزنی بزرگی با وزیر ورزش، وزیر امور خارجه و کمیته ملی المپیک داشت. با این حال رأی روز جمعه شوک بزرگی بود که به جامعه فوتبال و فدراسیون جدید وارد شد.

وی ادامه داد: حساسیت کار بسیار بالا بود و آقای عزیزی خادم رایزنی می‌کند که اگر بتوانیم رأی را برگردانیم تا میزبانی خوبی از بازی‌های گروه C انتخابی جام جهانی داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به این سؤال که چه راهی را برای اعتراض به میزبانی بحرین انجام خواهند داد، گفت: ما هم راه سیاسی و هم راه فوتبالی را می‌رویم. تمام راه‌ها را خواهیم رفت تا فردا روز پشیمان نباشیم که چرا تمام راه‌ها را نرفتیم.

افشاریان درباره اینکه گویا مهدی تاج در پست نایب رئیسی AFC اقدامی برای منافع ایران انجام نداده و رایزنی‌های او برای منافع شخصی بوده است، اظهار داشت: اول از همه ما درباره آدم‌ها به خاطر حرف مردم ممیزی نکنیم. آقای تاج برای فوتبال زحمت کشیده، اما آنطور که از صحبت‌های او دیدم، این مسئله در کمیته اجرایی AFC تصویب شده و به نهاد بالاتر یا هیئت رئیسه نرسیده است. هر ایرانی، آقای تاج یا هر شخص دیگری، اگر دلش برای ایران بتپد، کارهای بزرگ انجام می‌دهد. ظرفیت در AFC زیاد است و دیگر از دست تاج و باقی اهالی خارج خواهد بود.

وی در خصوص اینکه آیا می‌تواند به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد، گفت: در این مورد نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده، اما باید تمام راه‌ها را برویم که دیگر به ما ظلم نشود. شاید نتوانیم الان میزبانی را عوض کنیم، اما باید به نوعی طلبکار باشیم که دیگر نتوانند علیه ما کاری انجام دهند یا از ما ایراد بگیرند. باید در این موقعیت کارمان را طوری انجام دهیم که حداقل طلبکار بمانیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که در جلسه امروز چه راه‌هایی پیشنهاد شده است، تصریح کرد: جلسه‌ خاصی درباره این موضوع نبود، اما در جمعی که صحبت می‌کردیم، گفتیم که تمام راه‌ها را به صورت اورژانسی انجام بدهیم. آقای عزیزی خادم هم رفته با سفرای کشورها و نهادهای سیاسی و ورزشی دیگری صحبت کند که اتفاق بدی برای ما رخ ندهد.

افشاریان در پاسخ به این سؤال که آیا امیدی به اینکه میزبانی دیدارهای باقیمانده انتخابی جام جهانی در گروه C به ایران برسد، امیدی دارد یا نه، گفت: امیدی ندارم.

رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که او تنها داور بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است اما آیا طبق آیین نامه می‌تواند رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم باشد، گفت: روز خوبی داشته باشید. من نه رئیس کمیته داوران هستم و خبری در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/