شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت " کمپانی DS5 " کارکرده در بازار + اینفو

کدخبر: 399140
اقتصادنیوز : کمپانی DS در سال 2009 توسط گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و به عنوان زیرمجموعه خودروهای لوکس کمپانی سیتروئن به جهان معرفی شد.

به گزارش اقتصادنیوز؛  DS پس از یک دوره از سیتروئن جدا شد و به عنوان یک برند مستقل به فعالیت خود ادامه داد. هدف از تاسیس برند DS ، تولید خودروهای لوکس از سوی فرانسوی‌ها و به منظور رقابت با خودروسازان مطرح اروپایی بود.

 موتورهای متفاوتی برای دی اس 5 در نظر گرفته  شده است، اما موتور در نظر گرفته شده برای بازار ایران 1.6 لیتری توربو است که می‌تواند قدرتی معادل 165 اسب بخار و گشتاوری برابر با 240 نیوتن متر تولید کند. این خودرو به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز مجهز است.  این خودرو می تواند در مدت زمان کمتر از 10 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

دی اس 5 به تجهیزات بسیاری از جمله 6 عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS، BA، EBD، ESP، ASR، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سقف پانورامیک، تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیه‌ای، نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی پیشرفته و چراغ‌های LED مجهز است که این خودرو را در میان خودروهای ایمن قرار داده است.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو DS)