شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرباز

پیدا شدن پیرمرد گم شده توسط سرباز وظیفه

به گزارش منیبان؛ چند روز قبل زن میانسالی به پلیس رفت و از ناپدید شدن برادرش خبر داد، او گفت: ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح برادرم برای رفتن به میدانی در نزدیکی خانه، بیرون رفت. اما بعد از آن هر چه منتظر برادر ۷۱ ساله ام شدم از او خبری نشد. او مبتلا به بیماری روانی است و تمرکز کافی برای بیان ادرس خانه ندارد و شماره تلفن خانه را نیز حفظ نیست.

او ادامه داد: قبلا هم برادرم ۵ ساعت گمشد اما خ شبختانه توسط یکی از آشنایان پیدل شد و به خانه برگشت. برای یافتن او به بیمارستان ها و مراکز درمانی هم سر زدم اما ردی از او پیدا نکردم‌.

با شکایت زن میانسال درخصوص ناپدید شدن برادرش، به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی پایتخت پرونده ای در شعبه چهارم پلیس اگاهی تشکیل شد.

در حالی که تحقیقات برای یافتن مرد ناپدید شده ادامه داشت، سرباز اداره اگاهی به نام اشکان یوسفی مشخصات مرد ناپدید شده را در سیستم پلیس ثبت کرد و هنگام ثبت اطلاعات، تصویر مرد فقدانی را نیز در سیستم منتشر و بدین صورت بود که تصویر پیرمرد گمشده را دید.

بررسی ها ادامه داشت تا اینکه ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز بعد و حدود ۲۲ ساعت بعد از ناپدید شدن پیرمرد، سربازی که اطلاعات او را ثبت کرده بود ناگهان چشمم به پیرمردی افتاد که در حال عبور از مقابل اداره آگاهی شاپور است.   

اشکان یوسفی که ابتدا تصور می کرد، اشتباه می کند و پیرمردی که از مقابل چشمش در حال عبور است همان مرد ناپدید شده است. اما خوب که نگاه کرد، متوجه شد اشتباه نکرده و پیرمرد، همان فرد ناپدید شده است. او به سمت پیرمرد رفته و او را به داخل اداره آگاهی برد، گرچه پیرمرد بیمار که ۲۲ ساعت نیز در خیاان و در سرمای زمستان سپری کرده بود، تلاش می کرد تا به مسیرش ادامه دهد. اما اشکان یوسفی با زحمت او را راضی کرد وارد اداره شود و بلافاصله با خانواده پیرمرد تماس گرفته و موضوع پیدا شدن او را خبر داد.

سردار لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تقدیر از سرباز گفت: با تیزهوشی و ذکاوت سرباز وظیفه پلیس اگاهی، پیرمردی که ممکن بود مدت ها طول بکشد، پیدا شد و تحویل خانواده اش داده شد.