شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#AFC#کویت#فوتبال آسیا

اعتراض اتحادیه فوتبال اردن به تصمیم AFC مبنی بر انجام بازی‌هایش در کویت


اعتراض اتحادیه فوتبال اردن به تصمیم AFC مبنی بر انجام بازی‌هایش در کویت

پس از عراق، اردنی‌ها هم نسبت به تصیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری‌ بازی‌های خود به صورت متمرکز اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز گذشته (جمعه) به طور رسمی اعلام کرد بازی‌های باقیمانده مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین، به طور متمرکز در هشت کشور برگزار خواهد شد و میزبانی بازی‌های باقیمانده این رقابت‌ها را از گروه A تا گروه H را به ترتیب به کشورهای چین، کویت، بحرین، عربستان، قطر، ژاپن، امارات و کره جنوبی داد.

این تصمیم بالاترین نهاد فوتبال آسیا با اعتراض‌هایی هم همراه بوده است، به طوری که هیئت عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق روز گذشته اعتراض رسمی خود را به AFC  بابت تغییر برنامه دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 و برگزاری متمرکز گروه C در کشور بحرین اعلام کرد.

حالا اتحادیه فوتبال اردن اعتراض خود نسبت به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به برگزاری بازی‌هایش به صورت متمرکز در کشور کویت را اعلام کرده است. این فدراسیون روز گذشته پس از مطلع شدن از تصمیم AFC بیانیه‌ای رسمی منتشر و اعلام کرد از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت واگذاری امتیاز میزبانی بازی‌های باقیمانده مرحله انتخابی جام جهانی 2022 به کشور کویت متعجب شده است.

در بخشی از بیانیه اتحادیه فوتبال اردن آمده است: «اتحادیه فوتبال اردن به تمامی حقوق خود پایبند است و به این تصمیم AFC اعتراض رسمی می‌کند چون این امر تأثیر منفی در روند تیم ملی اردن در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 خواهد گذاشت، خواه با تغییر برنامه مسابقه یا با به خطر انداختن امنیت بازیکنان، این در حالی است که AFC قصد دارد مسابقات را در یک هوای بسیار گرم برگزار کند».

در ادامه این بیانیه می‌خوانید: «در حالی که فدراسیون بر عمق روابط نزدیکش با همتای کویتی خود و تلاش‌های مشترک برای پیشبرد فوتبال در منطقه تأکید دارد، اما تأیید می‌کند که از طریق کانال‌های رسمی جهت مخالفت با تصمیم AFC و تلاش برای دفاع از حق تیم ملی فوتبال اردن سخت تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل پیدا کند که این بازی‌ها در فضایی که عدالت برای همه محقق می‌شود، برگزار خواهد شد».

تیم ملی اردن در گروه B مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین با تیم‌های کویت، استرالیا، نپال و چین تایپه همگروه است.

انتهای پیام/