شهر خبر

در مواجهه با اتهام فساد اخلاقی؛

افزایش فشار برای استعفای «کومو»/کاخ سفید موضعی منفعلانه اتخاذ کرد

افزایش فشار برای استعفای «کومو»/کاخ سفید موضعی منفعلانه اتخاذ کرد

دولتمردان دموکرات خواهان استعفای فرماندار نیویورک هستند که با اتهام فساد اخلاقی مواجه است حال آنکه کاخ سفید ترجیح می دهد موضعی منفعلانه در این باره اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فشارها بر «اندرو کومو» فرماندار نیویورک که تاکنون از سوی ۶ زن به آزار جنسی متهم شده، با پیوستن رهبران ارشد حزب دموکرات به جمع سیاستمدارانی که خواستار استعفای او هستند بسیار بیشتر شده است.

با این حال، کومو می‌گوید اتهام‌ها را قبول ندارد و قصد کناره‌گیری هم ندارد.

در حال حاضر، «چاک شومر» رئیس اکثریت دموکرات مجلس سنا و «الکساندریا اوکازیو کورتز» نماینده سرشناس نیویورک در مجلس نمایندگان، تازه‌ترین چهره‌های ارشد دموکرات هستند که از فرماندار نیویورک خواسته‌اند استعفاء دهد.

«کریستین جیلی‌براند» سناتور ایالت نیویورک هم می گوید کومو با از دست دادن اعتماد مردم نیویورک روبرو است و بهتر است از مقام خود کنار برود.

این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به زمزمه ها مبنی بر لزوم کناره گیری این فرماندار دموکرات مدعی شد که اگرچه دولت بایدن از انجام تحقیقات مستقل در این باره حمایت می کند اما هیچ نظر دیگری در رابطه با افزایش شمار دولتمردانی که خواهان استعفای کومو هستند؛ ندارد.

این اظهارنظر به طور ضمنی حاکی از عدم حمایت یا به عبارت دیگر انفعال دولت بایدن در قبال درخواست برای استعفای کومو است.

همزمان، کومو متهم به سهل انگاری در مبارزه با کووید ۱۹ و پنهان کردن آمار واقعی قربانیان این ویروس در ایالت نیویورک نیز هست.