شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات
نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان|در حال تکمیل

تائید طرح تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی/ ۶ ایراد بر طرح مالیات بر ارزش افزوده/ صدور حکم ۳ هزار و ۵۰۰ ناظر

سخنگوی شورای نگهبان گفت: عدم مغایرت طرح تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.
خبرگزاری میزان - عباسعلی کدخدایی در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال ۹۹ با اشاره به آخرین مصوبات شورای نگهبان اظهار داشت: عدم مغایرت طرح تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

وی بیان داشت: همچنین عدم مغایرت طرح اصلاح ماده یک و هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

کدخدایی افزود: اعضای شورای نگهبان، طرح مالیات بر ارزش افزوده را مورد بررسی قرار دادند. نهایتاً ۶ ایراد به این طرح وارد دانسته شد که ایرادات در برخی موارد با ابهام همراه بود که برای رفع ایرادات، به مجلس ارائه شد.

وی با اشاره بررسی بودجه ۱۴۰۰ در جلسات شورای نگهبان گفت: هنوز پاسخ رسمی ما در زمینه بودجه ۱۴۰۰به مجلس ارسال نشده است و دوستان نظرات غیر رسمی ما را به عنوان نظر شورای نگهبان اعلام نکنند.

کدخدایی با بیان اینکه ممکن است در این ایرادات تغییراتی ایجاد شود، ادامه داد: متعاقباً نظر رسمی شورای نگهبان درباره بودجه اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: ما از دوستان مجلس می‌خواهیم جلسات غیر رسمی ما را اطلاع رسانی نکنند و اگر لازم باشد ما این موارد را اطلاع رسانی می‌کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه ایرادات فعلی بودجه ۱۴۰۰در چند بند قابل دسته بندی است، تصریح کرد: ایرادات بودجه عمدتاً ایراداتی است که ما همواره نسبت به لوایح بودجه اعم از مغایرت‌های اصل ۵۲ و اصل ۵۳، تعیین ردیف و سقف که ایراد شایعی هم هست داشته‌ایم.
 
کدخدایی با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه انتخابات شورا‌های شهر و روستا در کشور گفت: هیئت‌های نظارت ما در همه استان‌ها و بخش‌ها تشکیل شده و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ حکم برای اعضای هیئت نظارت صادر شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط کرونایی پیش‌بینی‌هایی برای اجرای امور در نظر گرفته شده است.

کدخدایی ادامه داد: همچنین چاپ تعرفه‌های انتخاباتی انجام شده است و شورا نظارت خود را بر این مسئله اعمال خواهد کرد؛ البته در زمان توزیع تعرفه‌ها هم این نظارت از سوی شورای نگهبان اعمال خواهد شد.
 
کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت داوطلبان احتمالی ریاست جمهوری در فضای مجازی، اظهار داشت: شورای نگهبان هیچ محدودیتی در دریافت گزارش ندارد و این گزارش‌ها قطعاً مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و در هنگام بررسی صلاحیت افراد هم مدنظر خواهد بود.

کدخدایی ادامه داد: بنابراین فرقی نمی‌کند که گزارش را چه کسی برای ما بفرستد. ما بسیاری از گزارش‌هایی که داریم گزارش‌های مردمی و گزارش از نهاد‌های مختلف و ذیربط است و بنابراین از این جهت ما ممنوعیتی نداریم و گزارش‌ها هم هرچه به دستمان برسد، قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در رابطه با تبلیغات انتخابات طبیعتاً ما به استناد قانون باید عمل کنیم قانون متاسفانه خیلی در این زمینه روشن و شفاف نیست.

تکمیل می‌شود