شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#کرونا

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

مردم بدون روبوسی عید دیدنی کنند/ هنوز به یک نقطه اطمینان بخش درمورد کرونا نرسیده ایم؛ تداوم رعایت نکات بهداشتی ضروری است

روحانی نمایه

رئیس جمهور وضعیت کشور در مقابله با کرونا را در مجموع خوب دانست و گفت: باید مراقب باشیم چون ممکن است ظرف مدت کوتاهی آمارها تغییر کند، خطر موج چهارم کرونا منفی نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران ستاد به ویژه وزیر بهداشت، گفت: وزیر بهداشت هر زمانی که احساس مشکل کرد با دلسوزی به صحنه آمد و با مردم صحبت کرد و آن روزهایی هم که واکسن در اختیار ما قرار گرفت با لبخند آمد و این خبر را به مردم اعلام کرد. من به طور ویژه از ایشان تشکر می‌کنم و می‌دانم که چه سختی‌هایی در کارشان بوده است.

وی افزود: از کادر درمان کشور، تولیدکنندگان و صداوسیما در روزهای کرونایی هم تشکر می‌کنم، این کاری که در یک سال و چند هفته در کشور انجام شده می‌تواند به یک کتاب و الگو تبدیل شود و به عنوان یک نقشه راه در آینده مورد استفاده قرار گیرد که اگر خدای ناکرده بازهم دچار بیماری‌های واگیردار شدیم از آن بهره‌برداری کنیم.

روحانی تاکید کرد:  امروز به غیر از استان خوزستان که در سختی و گرفتاری است و چند استان دیگر ثل مثل البرز، کهگیلویه و چهار محال، بقیه استانها شرایط نسبتاً خوبی دارند؛ استان هایی که مشکل بیشتری دارند باید بیشتر رعایت کنند ولی در مجموع وضعیت کشور خوب است اما باید مراقب باشیم چون ممکن است ظرف مدت کوتاهی  آمارها تغییر کند. خطر موج چهارم کرونا منتفی نیست و باید مراقبت کنیم که وارد موج چهارم نشویم.

روحانی ضمن تشکر از کادر درمان، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه کسانی که مسئولیت نظارت را در بخش‌های مختلف داشتند، گفت: از اواخر بهمن سال قبل تا امروز این زحمات باز هم سال آینده هم پیش روی ما است و امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

رییس جمهور از وزیر کشور هم تشکر کرد و افزود: ایشان هم مخصوصاً از زمانی که مسئولیت قرارگاه را به عهده گرفتند به طور مداوم مسئله را دنبال می‌کردند و کمک کردند.

روحانی ادامه داد: از همه کادر درمان هم تشکر می‌کنم که واقعاً فداکاری کردند و با جان، مهارت، تجربه و دانش‌شان از مردم دفاع کردند. مدافعین سلامت دایره‌شان خیلی وسیع‌تر از پزشک و پرستار است و از همه آنها تشکر می‌کنیم. 

رئیس جمهور در ادامه با درود به روان پاک شهدای مدافع سلامت، گفت: از تولیدگران و اصناف هم تشکر می‌کنم که تولید حتی  یک روز تعطیل نشد، همه روزها کارخانه‌های بزرگ و عظیم، کارگاه‌های  کوچک که پروتکل‌ها را به‌خوبی مراعات کردند، تعداد مبتلا شده به بیماری در مراکز تولید ما بسیار کم بود. برخی جاها انگشت شمار بود و بسیاری از مراکز تولید بزرگ الحمدالله به خاطر همه دقت‌ها و مراعاتی که انجام دادند فوتی نداشتند.

روحانی با اشاره به فشاری که در یکسال اخیر به اصناف وارد شد، گفت: ما روزهایی را در گذشته تعطیل کردیم اما الان فضا، فضای بهتری است و کسب و کار رونق دارد و امیدواریم بعد هم اینچنین باشد. اصناف در کل سال مشکلات فراوانی را تحمل کردند و انصافا خوب همراهی و کمک کردند.

روحانی افزود: صدا و سیما هم از جاهایی است که از روز اول پای کار بود، صدا و سیما به خوبی مصوبات را تبیین و خطرات را گوشزد کردند. نکاتی که برای مردم مهم بوده بازگو و بیان و مصاحبه کردند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های رسانه ملی در راستای مقابله با کرونا یادآور شد: ایام نوروز برای ما ایام خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می‌شود. دید و بازدید و مسافرت‌ها هم تحرک بیشتری خواهد داشت بنابراین به همان نسبت باید مراقبت‌ها بالا برود. مسوولان و صدا و سیما باید به مردم بگویند که عید دیدنی با ماسک و بدون روبوسی و دست دادن باشد چون اگر یک نفر آلوده باشد همه آلوده می‌شوند.

روحانی گفت: هنوز به یک نقطه اطمینان بخش نرسیدیم. اگر چند ماه دیگر واکسن‌ها تزریق شود و نشان دهد که مفید و موثر است، آن زمان می‌توانیم بگوییم این مراعات‌ها مقداری کم شود خیلی خطر ندارد.

منبع: مهر