شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#روحانی#معاون اول

جهانگیری: روحانی اصرار کرد وارد انتخابات ۹۶ شوم/ کناره‌گیری‌ام از دولت ناجوانمردانه بود


جهانگیری: روحانی اصرار کرد وارد انتخابات 96 شوم/ کناره‌گیری‌ام از دولت ناجوانمردانه بود

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه علت حضورش به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات ۹۶اصرار اصلاح‌طلبان و شخص آقای روحانی بوده است می‌گوید: کناره‌گیری‌ام از دولت مسئولانه و جوانمردانه نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور این روزها که نزدیک به ایام انتخابات 1400 و به نوعی آغاز غیررسمی مبارزات انتخاباتی است، فعالیت‌های خود را بیشتر از قبل کرده است.

وی که اخیراً سفرهای متعدد استانی نیز داشته؛ امروز با خبرگزاری دولت مصاحبه کرده است. در بخشی از این مصاحبه که ایرنا آن را منتشر کرده، وی به موضوعات مختلفی اشاره داشته و از دلار 4200 تومانی که خودش مبدع آن بوده دفاع کرده است.

جهانگیری گفته است که علت حضورش به عنوان کاندیدا در انتخابات 1396 اصرار اصلاح‌طلبان و شخص آقای روحانی بوده است. او در این باره می‌گوید: با توجه به جریان سیاسی که در آن بودم، بیشتر از همه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بعد آقای خاتمی و سپس دوستان اصلاحات و همچنین آقای روحانی اصرار کردند که وارد انتخابات ریاست جمهوری 96 شوم.

جهانگیری همچنین درخصوص برخی اخبار که پیشتر درباره احتمال استعفایش از دولت منتشر شده بود می‌گوید: طبیعی است که نمی‌توان با مردم بازی کرد و به آنها بگوییم رای بدهند و بعد ما بگویم نمی‌خواهیم باشیم و خود را کنار بکشیم.من فکر می‌کنم در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی حتی مخالفان و منتقدین دولت هم باید می آمدند به کمک دولت و می گفتند اگر کاری هست که ما باید انجام بدهیم تو این شرایط انجام می دهیم و به دولت کمک می کنیم. بنابراین در این شرایط من کناره گیری را مسئولانه و جوانمردانه نمی‌دانستم وقتی کشوری درگیر جنگ اقتصادی است، برای مصلحت شخصی خودم که محبوبیتم کم یا زیاد می‌شود از دولت بیرون بروم و در دولت نمانم آن هم من که مسئول ستاد مقابله با تحریم و ستاد اقتصاد مقاومتی بودم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از گفت‌و‌گویش تصریح کرده: به عنوان دلسوز نظام که حاضرم از زندگی خودم برای نظام و ایران بگذرم، فکر می‌کنم امروز هیچ کاری واجب‌تر از این برای ایران نیست که کاری کنیم مردم به نظام و کشور خود خوشبین و دلگرم شوند و یک انتخابات باشکوه را برگزار کنند و دشمن را از وارد کردن فشار به ایران مایوس کنند. همه باید این کار را انجام دهیم. هر آدم ملی و هر طرفدار نظام باید این کار را انجام دهد.

هرچند اصلاح‌طلبان در معرفی کاندیداها به گزینه واحدی نرسیدند وهرکدام یک گزینه برای حزب متبوعشان معرفی می‌کنند، اما از اسحاق جهانگیری به عنوان یکی از گزینه‌های بالقوه خود در انتخابات آتی 1400 یاد می‌کنند، با این حال مشخص نیست که جریان دولت نیز حاضر خواهد بود از معاون اول خود برای این دور از انتخابت حمایت کند یا خیر؟

انتهای پیام/