حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اگر قرار باشد سال 1400 هم سینما همان شرایطی که در سال 1399 پشت سر گذاشتیم را تجربه کند قطعاً وضعیت نسبت به قبل به مراتب بدتر می‌شود.

توکل‌نیا خاطرنشان کرد: در صورتی که واکسیناسیون با موفقیت صورت گیرد و شرکت‌های داخلی بتوانند کل کشور را واکسینه کنند می‌توان به این امیدوار بود که شرایط سینما بهتر می‌شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد بعید می‌دانم فکر و ایده‌ای سازنده برای سینما وجود داشته باشد.

او افزود: مردم روز به روز و ماه به ماه در شرایطی که قرار داریم افسرده‌تر و مأیوس‌تر می‌شوند و وقتی امید به حداقل برسد تأثیرش را بر همه چیز می‌توانیم احساس کنیم. پس برای جلوگیری از آسیب بیشتر بر سینما و به طور کل کشور باید به فکر راه‌هایی باشیم که به مردم امید ببخشد و کمک کند که از این وضعیت بیرون بیاییم.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: من فیلم «چند میگیری گریه کنی؟ 2» را در سال گذشته ساختم و هنوز نتوانستم این فیلم را اکران کنم چرا که در این شرایط هیچ امنیتی وجود ندارد و اگر هم شرایط عادی شود قطعاً تا مدت‌ها نمی‌توانم فیلم را به اکران برسانم چرا که تعداد فیلم‌های در صف اکران بسیار زیاد است و همیشه از ما بهترانی هستند که در اولویت باشند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملاقات با طوطی» تأکید کرد: امروز تنها کسانی می‌توانند کار کنند که رانت دارند و در واقع فقط برای آن‌ها است که پروانه ساخت صادر می‌شود. من چندی پیش برای صدور پروانه ساخت درخواست دادم و متأسفانه پروانه ساختی صادر نشد و من اطمینان دارم که اگر همین فیلمنامه من را شخصی دیگر که صاحب رانت و امتیاز باشد ارائه می‌داد می‌توانست پروانه ساخت بگیرد.

توکل‌نیا در پایان گفت: شرایطی برای تولید فراهم نیست و در حال حاضر نمی‌شود فیلم ساخت. اگر من پولی که برای ساخت «چند میگیری گریه کنی؟ 2» را صرف کار دیگری کرده بودم امروز پولم چند برابر شده بود ولی الان حتی به بازگشت سرمایه‌ام امیدی ندارم. من در سالی که گذشت سعی کردم با صدور پروانه ساخت و پیدا کردن سرمایه‌گذار فیلمی بسازم که متأسفانه این شرایط فراهم نشد.