به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: نیروهای پلیس «راین» با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر از طریق مسیرهای روستایی این بخش باخبر شدند و بی درنگ موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
سردار «عبدالرضا ناظری» بیان کرد: بلافاصله ماموران با طرح ریزی عملیاتی منسجم، مسیر تردد قاچاقچیان را تحت کنترل گرفتند و به محض مشاهده خودروی پژو 405 راه پاک کن و نیسان حامل مواد مخدر، به آن ها دستور ایست دادند.
وی ادامه داد:راننده پژو به محض مشاهده ماموران از محل گریخت اما از طرف سرنشینان نیسان به سمت ماموران تیراندازی شد که ماموران بدون درنگ با قاچاقچیان درگیر شدند و با آتش پر حجم آن ها را زمین گیر و خودرو را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود : در ادامه این عملیات قاچاقچیان وقتی عرصه را بر خود تنگ دیدند ، با استفاده از کوهستانی بودن منطقه از محل درگیری گریختند. وی خاطر نشان کرد: با کمک سایر گروه های عملیاتی، منطقه تحت کنترل قرار گرفت و خودروی پژو 405 راه پاک کن نیز متوقف شد ودو قاچاقچی دستگیر شدند.
وی با اشاره به این که تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، اظهار کرد: طی این عملیات یک تن و ۲۱۷ کیلو گرم تریاک، ۵۰۲ کیلو حشیش، ۷۱کیلو گرم مورفین و یک قبضه سلاح ودر مجموع یک تن و ۷۹۰ کیلو مواد افیونی از سوداگران مرگ کشف شد.
سردار ناظری اظهار کرد: یکی از کارکنان پلیس طی این عملیات از ناحیه زانو زخمی شد که به مرکز درمانی انتقال یافت و حال او مساعد گزارش شده است. فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با کشف دو تن و ۳۳۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در حوزه شهرستان کرمان خبر داد.