به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی شرکت فراسان، همزمان با عید مبعث رسول گرامی اسلام درآستانه سال نو قطعه دوّم و سوّم، ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران فردا یکشنبه با حضور ریاست جمهور افتتاح می شود.

متعاقب افتتاح قطعه اوّل این پروژه عظیم ملّی و فرا ملّی که با تدبیر؛ به همت و توسط شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس و وزارت صنعت؛ معدن و تجارت  صمت (رویای انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان) در استان کرمان  را محقّق نمود.

آب خلیج فارس در سفر منحصر به فرد خود این بار و به دست توانای مهندسان و کارگران ایرانی پس از عبور موفقیتآمیز خود از معادن مس سرچشمه کرمان در قطعه دوّم طرح با عبور از 371 کیلومتر لوله GRP در اقطار 1000 - 1200 میلیمتر با فشار 25 بار خود را به اردکان یزد و صنایع جنوب شرق کشور می رساند.

روابط عمومی شرکت فراسان خاطرنشان ساخت که: طرح مذکور در قالبEPC+F به اجرا درآمده است و با رکورد شکنی ملّی در زمان اجرا و فقط در 28 ماه توسط شرکت فراسان به اجرا در آمده است. طراحی؛ تولید؛ اجرا و بهرهبرداری طرح ؛در قطعه سوّم این پروژه عظیم ، به انضمام 50 درصد تامین مالی تماماً توسط شرکت فراسان به اجرا در آمده و مطالعات طراحی مهندسی قطعه مذکور با همکاری شرکت فرپاک به انجام رسیده است. شایان ذکر می باشد؛ موفقیت در اجرای این طرح ملّی و فرا ملّی جهشی کیفی در ارتقاء توانمندی های شرکت های خصوصی ایران به منظور مشارکت در پروژه های ملّی به صورت EPC+F ؛رفع نیازهای توسعه ای پایدار استراتژیک کشور به شمار میآید