شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#بحرین#جام جهانی

عراق پشت ایران درآمد ؛ به میزبانی بحرین در انتخابی جام جهانی معترضیم

اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال عراق به کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از میزبانی بحرین در انتخابی جام جهانی 2022

اعتراض عراقی ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا

پس از انتخاب بحث برانگیز بحرین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان مرحله مقدماتی جام جهانی، صدای تیم های گروه سوم درآمده است. در ابتدا ایران و سپس عراق به این انتخاب اعتراض کرده اند. فدراسیون فوتبال عراق اعتراض رسمی خود را از تصمیم عجیب رئیس بحرینی AFC اعلام کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد بازی های گروه سوم خرداد ماه به صورت متمرکز در بحرین برگزار خواهد شد. ایران هم همانند بحرین برای برگزاری این بازی ها اعلام آمادگی کرده بود اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرین را برای میزبانی بازی ها برگزید.

شاه محمد سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق در این باره گفته سرخیو کاتانچ (سرمربی تیم ملی عراق) از این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شگفت زده شده است. سرمربی تیم ملی عراق ابتدا منتظر بازی با کامبوج و بعد هنگ کنگ بود اما حالا تصمیم گرفته شده بازی ها در یک کشور بیگانه به صورت متمرکز برگزار شود و آن هم در حالی که برنامه بازی ها هم دستخوش تغییر شده است.

حالا فدراسیون فوتبال عراق به طور رسمی به این برنامه ریزی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کرده و کاتانچ ابراز امیدوار کرده شکل بازی ها به صورت گذشته برگردد تا عدالت برای همه تیم ها به طور یکسان رعایت شود.

هر چند بعید است به این اعتراض ها رسیدگی شود؛ به این خاطر که کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته به بهانه کرونا بازی ها به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود. این رویه هم اکنون قرار است در بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم پیاده شود. فدراسیون فوتبال ایران پیش از عراق به این برنامه ریزی اعتراض کرده و رسما اعلام داشته اگر لازم باشد به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه بین المللی ورزش هم شکایت خواهد کرد.