شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان#کرونا#نوجوانان

کرونا عامل افزایش ترس‌ها و نگرانی‌ها در بین کودکان اتریشی و آلمانی


کرونا عامل افزایش ترس‌ها و نگرانی‌ها در بین کودکان اتریشی و آلمانی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کرونا آسیب‌های روانی زیادی را به کودکان و نوجوانان اتریشی و آلمانی وارد کرده و ترس‌ها ، نگرانی‌ها و اختلالات روانی بسیاری را در آنها ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، انجمن حمایت از کودکان در آلمان درباره به وجود آمدن یک نسل کرونایی در کشور هشدار داده است.

این انجمن روز جمعه در گزارشی در برلین اعلام کرد: اقدامات و محدودیت ها برای مهار کرونا چیزهای زیادی را به ویژه از نوجوانان گرفته است؛ حتی در صورتی که میزان پذیرش این محدودیت ها از طرف آن ها هم بالا باشد.

حدود یک سال پیش در 16 ماه مارس سال 2020 دولت و ایالات آلمان برای اولین بار اقدامات و محدودیت هایی را برای مهار کرونا تصمیم گیری کردند. بسیاری از جوانان در آلمان در سایه این محدودیت ها دچار ترس از آینده و تنهایی شده اند. بیش از دو سوم آن ها احساس می کنند که مورد بی توجهی سیاستمداران واقع شده اند. روانپزشکان کودک و نوجوان همچنین درباره افزایش چشمگیر استرس روانی در کودکان و نوجوانان در چنین شرایطی هشدار داده اند. به طور خاص گروهی از کودکان که در خانواده های فقیر و تحت فشار زندگی می کنند در معرض خطر آسیب بیشتر و بی توجهی بیشتر قرار دارند.

رئیس انجمن حمایت از کودکان در آلمان درباره به وجود آمدن نسل کرونا در این کشور هشدار داده و در عین حال تاکید کرده که با یک تلاش مشترک می توان از این امر جلوگیری کرد. وی از عرصه های سیاسی، اقتصاد و همچنین جامعه مدنی خواست تا برای سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان اهمیت قائل شوند.

نتایج یک بررسی جدید دانشگاه سالزبورگ اتریش هم نشان می دهد که اثرات بحران کرونا برای بسیاری کودکان بار سنگینی است.

نتایج یک نظر سنجی انجام شده توسط این دانشگاه اتریش نشان می دهد که حدود 79 درصد 531 دانش آموزی که در این بررسی شرکت کردند اظهار داشتند که وضعیت آن ها در مقایسه با زمان قبل از کرونا بدتر شده است.

نتایج این بررسی نشان می دهد که از هر سه کودک یک نفر اغلب خشن و یا عصبانی هستند، از هر 5 کودک یکی اغلب غمگین بوده و احساس تنهایی می کند. نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که از هر دو کودک یکی از شرایط کنونی ترس دارد و از هر سه کودک یکی در شرایط کرونایی خواب بدتری دارد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که تقریبا از هر 10 کودک اتریشی نه نفر در مقایسه با زمان قبل از کرونا فعالیت کم تری دارند. هم زمان حدود سه چهارم کودکان زمان بیشتری را با تلفن های هوشمند، تلویزیون، کنسول های بازی و یا تبلت می گذرانند.

بر اساس این نظر سنجی دانش آموزان در دوران کرونا بیش از همه از زندگی نرمال خود فاصله گرفته اند. حدود یک سوم آن ها آرزو دارند بتوانند بدون ماسک ورزش کنند و بتواند چهره افراد را بدون ماسک ببینند و بتوانند دوستان خود را بدون محدودیت دیدار کنند.

یک کودک در پاسخ به سوالی که چه چیزی بیش از همه تو را در این دوران عصبی می کند گفته است: همه چیز درباره کرونا من را آزار می دهد، هیچ موضوع دیگری وجود ندارد و والدین من به دلیل کرونا بیشتر کار می کنند و زمان کم تری برای من دارند.

نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد که حدود دو سوم کودکان انتظار بازگشت به وضعیت نرمال تازه در سال های 2022 و 2023 را دارند. بزرگترین ترس کودکان اتریشی این است که تا زمان نرمال شدن اوضاع خیلی طول بکشد و یا اصلا دیگر زندگی مشابه دوران قبل از کرونا وجود نداشته باشد. همچنین بسیاری از کودکان این نگرانی را دارند که والدین، خواهر و یا برادر و وابستگان نزدیک خود را از دست بدهند.

انتهای پیام/