شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#عربستان#وزیر ورزش

ماجرای جنجال ۲۴ ساعت گذشته/ چه کسی گفت استقلال نباید به عربستان برود؟/ حرف وزیر در تلگرام عوض شد

وزیر ورزش اظهاراتی مبنی بر اینکه استقلال نباید برای انجام بازی‌های لیگ قهرمانان به آسیا برود، نداشته است.

ماجرای جنجال ۲۴ ساعت گذشته/ چه کسی گفت استقلال نباید به عربستان برود؟/ حرف وزیر در تلگرام عوض شد

خبرورزشی - روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی کشورهای میزبان در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان را اعلام کرد که مشخص شد هیچ‌یک از باشگاه‌های ایرانی پذیرای حریفان خود نخواهند بود و استقلال نیز باید در عربستان به مصاف حریفان خود برود.

پس از اینکه مشخص شد استقلال باید به میزبانی باشگاه الاهلی عربستان در این کشور به میدان برود و رقابت‌های گروه C را انجام دهد، شایعاتی مبنی بر اینکه آبی‌ پوشان نباید به این سفر بروند، منتشر شد که این ادعا به تایید نرسید.

شب گذشته مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان پیرامون میزبانی تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی و همچنین باشگاه‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد که برداشت نادرست از اظهارات او طی ساعات اخیر در فضای مجازی دست به دست شد.

برخی کانال‌ها مدعی شدند که سلطانی‌فر اعلام کرده استقلال نباید در عربستان بازی کند و اگر قرار است مسابقه‌ای انجام شود، باید دیدارهای این تیم در ایران یا کشور ثالث به انجام برسد که با بازخوانی صحبت‌های وی این موضوع رد می‌شود.

سلطانی‌فر در خصوص ندادن میزبانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به ایران و تایید میزبانی تیم‌های عربستانی اظهار کرد: «ارزیابی خوبی از این تصمیمات نداریم. همانطور که در سالیان اخیر بخاطر برخی از ملاحظات سیاسی، آنها به کشور ما نمی‌آمدند و مسابقات در کشور ثالث برگزار می‌شد، الان هم احساس می‌کنیم که باید این اتفاق بیفتد.»

او ادامه می‌دهد: «اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، باید بازی‌ها در کشور ما صورت بگیرد یا اینکه در کشور ثالث باشد.»

وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استقلال به عربستان نمی‌رود، می‌گوید: «فعلا تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم؛ طبیعتا فدراسیون فوتبال باید در این مورد تصمیم بگیرد. مطمئنا ما هم ملاحظات سیاسی خود را خواهیم داشت و متناسب با اتفاقات گذشته و پیگیری‌هایی که انجام خواهیم داد، تصمیمات مقتضی را می‌گیریم.»