شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر#ارومیه#والیبال#فولاد

لیگ برتر والیبال| گام بلند و سخت ارومیه به سوی قهرمانی


لیگ برتر والیبال| گام بلند و سخت ارومیه به سوی قهرمانی

تیم والیبال شهرداری ارومیه در بازی نخست فینال لیگ برتر مقابل فولاد سیرجان به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم شهرداری ارومیه در بازی نخست فینال لیگ برتر والیبال از ساعت 17 امروز (جمعه) به مصاف فولاد سیرجان رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.

شهرداری ارومیه بازی را با استفاده از دو مدافع وسط باتجربه خود، مسعود غلامی و سعید مصطفی‌وند، بهتر آغاز کرد، اما بازیکنان تیم فولاد سیرجان در ادامه با جملات مؤثرتر، کار را به تساوی کشاندند.

پیمان اکبری سرمربی شهرداری در حالی که تیمش 20 بر 18 عقب بود از دومین وقت استراحت فنی خود هم استفاده کرد تا ست اول را از دست ندهد، اما اختلاف دو امتیازی کمتر نشد.

مصدومیت و غیبت پوریا فیاضی دریافت‌کننده ملی‌پوش شهرداری و فاصله مرتضی شریفی با روزهای اوجش، سبب شد، توپ‌های خوبی به دست پاسور ارومیه نرسد و حملات مؤثری در این تیم شکل نگیرد. نتیجه ست نخست، 25 بر 19 به سود سیرجان بود.

شهرداری ارومیه، ست دوم را کاملاً متفاوت آغاز کرد و چند دفاع روی تور منجر به امتیاز، علاوه بر برتری روحی، ثبت نتیجه 10 بر 4 به سود این تیم را به دنبال داشت. اسپیکرهای سیرجان در این ست به خوبی توسط مدافعان ارومیه، شناسایی و جلوی حملات آنها گرفته شد. رضا تندروان، سرمربی سیرجان در وقت استراحت فنی دوم از شاگردانش خواست به عنوان آخرین حربه از بهترین سرویس‌های خود استفاده کنند. شهرداری ارومیه با ارائه یک بازی کاملاً برتر در ست دوم، 25 بر 18 برنده شد.

بازیکنان سیرجان در ست سوم، فراموش کرده بودند که برای رسیدن به فینال، تیم‌های بزرگی مثل سایپا و سپاهان را شکست داده بودند. اشتباه‌های مکرر آنها و بازی کم نقص بازیکنان شهرداری، سبب شد قرمز پوشان ارومیه‌ای، تیم برتر میدان باشند. نتیجه این ست هم 25 بر 21 به سود ارومیه بود.

بازی در ست چهارم با برتری شهرداری شروع شد و پایاپای ادامه پیدا کرد. مسعود غلامی، مدافع وسط ملی‌پوش ارومیه در حالی که دو تیم در امتیاز 16 مساوی بودند به دلیل مصدومیت مچ پا از بازی خارج شد. نبودن برانکارد برای خارج کردن بازیکن مصدوم، مورد اعتراض محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال هم قرار گرفت.

امتیاز 25 در ست چهارم به سیرجان تعلق گرفت در حالی که شاگردان پیمان اکبری 22 امتیاز. کسب کردند. سرویس بدون بازگشت صابر کاظمی، آخرین امتیاز این ست را برای سیرجان به ارمغان آورد تا تکلیف برنده بازی نخست فینال در ست پنجم مشخص شود.

ست پنجم با 3 امتیاز متوالی برای سیرجان آغاز شد و با برتری 6 بر یک این تیم ادامه پیدا کرد. ارومیه در ادامه 4 امتیاز متوالی گرفت و نتیجه 6 بر 5 شد. چند اشتباه حمله از سوی بازیکنان سیرجان، نتیجه را 10 بر 9 به سود ارومیه تغییر داد. ثبت نتیجه 12 بر 10 به سود شهرداری، سرمربی سیرجان را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. این ست در نهایت 15 بر 13 به سود شهرداری ارومیه تمام شد.

بازی دوم دو تیم، ساعت 16 روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/