شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دولت#شهردار تهران

هم‌زمان با روز شهید صورت گرفت:

دیدار شهردار تهران و سخنگوی دولت با مادر سه شهید | هدیه مادر شهیدان خالقی‌پور به حناچی چه بود؟

علی ربیعی، سخنگوی دولت؛ پیروز حناچی، شهردار تهران و سعید اوحدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور، با مادر این شهیدان دیدار کردند.

دیدار حناچی با مادر شهیدان خالقی پور

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در دیدار پیروز حناچی، شهردار تهران با مادر شهیدان خالقی‌پور که به مناسبت روز شهید انجام شد، مادر شهیدان خالقی‌پور کتاب زندگی‌نامه خود را به شهردار تهران اهدا کرد.

محمود خالقی‌پور، پدر شهیدان داود، رسول و علی‌رضا خالقی‌پور نیز از جانبازان دفاع مقدس بود که تیر ماه امسال در آخرین روز از ماه مبارک رمضان در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) به فرزندان شهیدش پیوست.

داوود خالقی‌پور، نخستین شهید خانواده خالقی پور در سال 1344 به دنیا آمد و در سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون آسمانی شد. رسول و علیرضا، دو شهید دیگر این خانواده متولد سال‌های 1346 و 1350 بودند که هر دو در منطقه عمومی شلمچه و در جریان حمله مجدد عراق به کشور پس از قبول قطعنامه در سال 1367 در کنار همدیگر به شهادت رسیدند.

در بخشی از وصیتنامه شهید داوود خالقی‌پور آمده است: «امید بخشش از خداوند و شفاعت ائمه مخصوصاً حسین(ع) را داشته و با تمامی گناهان و اشتباهات، در دل عاشق حسین(ع) بوده و به نوکری او افتخار می‌ورزم».

شهید رسول خالقی پور نیز در بخشی از وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «شهادت می‌دهم هیچ معبودی به غیر الله ندارم و محمد پیامبر بر حقش و علی و یازده امام معصوم مولا و مقتدایم هستند.

او همچنین در وصیت‌نامه‌اش خطاب به پدر و مادرش آورده است: این افتخار و سربلندی را که ما برایتان کسب کرده‌ایم، همه را مدیون شما هستیم که با اعمال و رفتارتان کسب کردیم.