شهرخبر

ریزش تونل معدن جانِ یک کارگر را گرفت

ریزش تونل معدن جانِ یک کارگر را گرفت
دراثر ریزش بخشی از تونل معدن هشونی در کوهبنان یک کارگرجان سپرد.

محسن سیف الهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت: شب گذشته یکی از کارگران معدن هشونی بخش طغرالجرد در حین انجام کار به دلیل ریزش معدن ذغال فوت کرد.
او افزود: چهار کارگر در یکی از تونل‌های معدن هشونی مشغول به کار بوده و تلاش می‌کردند که آخرین ستون تونل  را نصب وخارج شوند که ریزش معدن رخ داد که در این حادثه متاسفانه یک کارگر جان خود را از دست داد .
سیف الهی تصریح کرد: سه کارگر دیگر هم توسط گروه امداد و نجات معدن نجات پیدا کردند.
او بیان کرد: پس از این حادثه بازرس ویژه اداره کار استان به همراه مسئولین مربوطه در محل حادثه حضور پیدا کردند و علت حادثه در دست بررسی است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کوهبنان  با ابراز ناراحتی از این حادثه گفت: این کارگر متولد سال ۵۶ و اهل شهرستان زابل است که با داشتن چهار فرزند ساکن منطقه پابدانا بود.
او تاکید کرد: همواره بر ایمنی و رعایت نکات ضروری در معادن ذغالسنگ تاکید داشتیم که این مهم با حساسیت مدیریت شرکت ذغال سنگ استان و مدیران مناطق به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.
سیف الهی ادامه داد: امسال با توجه به فراهم بودن شرایط و رعایت نکات ایمنی شاهد کمترین حوادث جرحی و فوتی در معادن ذغال سنگ شهرستان کوهبنان بودیم.
معدن هشونی کوهبنان جز یکی از معادن فعال در شهرستان است که از ذخیره بالایی برخوردار بوده و به صورت دولتی زیر نظر شرکت ذغالسنگ‌استان کرمان فعالیت دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران