شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##بیش#دانشجو#تحصیل#معلق#شدند+جزییات

در ایرلند شمالی

بیش از صد دانشجو از تحصیل معلق شدند+جزییات

به گزارش منیبان، این دو دانشگاه با صدور بیانیه‌ای که در وبگاه آنها منتشر شد تصریح کردند که در برخورد با دانشجویان خاطی، قواعد انضباطی سخت‌گیرانه‌ای رعایت می‌شود.

نشریه بلفاست تلگراف گزارش داد که از اوت سال گذشته ۲۲۹ دانشجو از دانشگاه کوئینز بلفاست و ۲۶۳ دانشجو از دانشگاه آلستر از سپتامبر گذشته تعلیق شده‌اند. در همین حال سه دانشجو از دانشگاه آلستر اخراج شده‌اند.

پلیس ایرلند شمالی هم جداگانه اعلام کرد که ۲۵۲ دانشجوی دانشگاه کوئینز بلفاست محدودیت‌های کرونایی را نقض کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۷۶ دانشجو جریمه شده و هشدار کتبی دریافت کرده‌اند، ۴۳ دانشجو به کمیته انضباطی ارجاع شده و پرونده ۲۸ دانشجو در درست بررسی است.

دانشگاه کوئینز بلفاست می‌گوید که شمار جریمه‌های صادر شده علیه دانشجویان خاطی نشان می‌دهد که این‌گونه رفتارها را جدی تلقی می‌کند. دانشگاه آلستر هم اعلام کرد که از تمام دانشجویان خواسته تا به گونه‌ای رفتار کنند که سلامتی دیگران را در معرض خطر قرار ندهند در غیر اینصورت جریمه و در نهایت اخراج می‌شوند.

گفتنی است دانشجویان تعلیق شده از دانشگاه آلستر باید پیش از بازگشت به دانشگاه یک دوره آموزشی درباره ارزش‌های شهروندی بگذارنند.

قرنطینه سراسری در انگلستان از جمله ایرلند شمالی که در قلمرو این کشور به شمار می‌رود از دی‌ماه گذشته آغاز شد. دولت لندن قصد دارد تا به تدریج محدودیت‌ها را کاهش دهد.

چندی پیش شورای روسای پلیس انگلیس اعلام کرد که پلیس این کشور در یک سال گذشته بالغ بر ۷۰ هزار قبض جریمه برای افرادی صادر کرده که محدودیت‌های کرونایی تعیین شده از سوی دولت را نقض کرده‌اند.

این گزارش حاکیست که تنها در یک هفته بیش از ۶ هزار قیض جریمه صادر شده که بیانگر کلافگی و پریشانی مردم این کشور نسبت به طولانی شدن قرنطینه سراسری است.

بر اساس این گزارش، ۶۳ هزار و ۲۰۱ برگ جریمه فقط در انگلیس (بخشی از بریتانیا) و پنج هزار و ۷۵۱ برگ جریمه در ولز بین تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۰ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ صادر شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که آمار جریمه‌ها پس از معرفی سطح چهارم محدودیت‌های کرونایی در اواخر سال گذشته میلادی و سپس اعمال قرنطینه سراسری در ژانویه گذشته بالا گرفت.  

فقط بین ۱۷ ژانویه تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۶ هزار و ۲۷۷ برگ جریمه صادر شده است. همچنین در یک هفته منتهی به ۱۱ فوریه، چهار هزار و ۷۵۲ برگ جریمه صادر شده که نسبت به اوج قرنطینه موج نخست کرونا یک هزار و ۴۵۸ برگ بیشتر است.

«مارتین هیویت» رئیس شورای روسای پلیس انگلیس می‌گوید: ما هنوز در مقطع خطرناکی از همه‌گیری کرونا هستیم که تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار قربانی برجای گذاشته است.

وی افزود: قوانین قرنطینه پس از ۱۱ ماه شیوع کرونا روشن بوده اما جای تاسف است که هنوز شماری از مردم بی مسئولیت، ساز مخالف زده و هیچ ارزشی برای امنیت و سلامتی خود و دیگران قائل نیستند.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده تاکنون بالغ بر ۱۲۵ هزار و ۱۶۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در انگلیس جان خود را از دست داده‌اند.