شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فدراسیون فوتبال#AFC#بحرین#جام جهانی

AFC با ما عناد دارد

فدراسیون فوتبال: AFC با ما عناد دارد/ ملت ما باید بداند که با کشور ما بدرفتاری می‌کنند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به واگذاری میزبانی گروه ایران به بحرین و دشمنی برخی‌ کشورها با ایران، گفت: ما بحث میزبانی انتخابی جام جهانی را پیگیری می‌کنیم و از حق خودمان کوتاه نمی آییم.

به گزارش مشرق، طهمورث حیدری، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، درباره تصمیم AFC مبنی بر واگذاری میزبانی گروه ایرانی به بحرین در انتخابی جام جهانی گفت: نمی توان کسی را محکوم کرد چرا که AFC با ما عناد دارد. مدیران قبلی فدراسیون این موضوع را پیگیری کردند و مدیران فعلی هم فرصتی برای پیگیری نداشتند. ما با نبی و بهاروند هم صحبت کردیم که پیگیری‌هایی انجام داده بودند اما متاسفانه با کشور ما عناد دارند.

وی با اشاره به رایزنی رئیس جدید این فدراسیون با وزیر امور خارجه گفت: در عین حال آقای ظریف یک سری اقدامات را انجام داده و ما امیدوار هستیم. آقای عزیزی‌خادم (رئیس فدراسیون فوتبال) از طریق دستگاه‌های مسئول کشوری پیگیری می‌کنند و ان شاء الله می‌توانیم میزبانی را به ایران بیاوریم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه "با توجه به واگذاری میزبانی به بحرین، آیا همچنان امیدوارید AFC در تصمیم خود تجدیدنظر کند و میزبانی این مرحله را به ایران بدهد؟" گفت: ناامید نیستیم. عزیزی خادم و دستگاه‌های دولتی و وزارت امور خارجه در حال رایزنی هستند. این میزبانی حق فوتبال و ملت ما است که تضییع شده است. ما تا لحظه آخر از پیگیری این موضوع کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: قول می‌دهم که جوانان باغیرت تیم ملی ایران تحت هر شرایط با تصمیم و اراده خود و حمایت‌های مسئولان نتیجه قابل قبولی را به دست می‌آورند و ما می‌توانیم در همین دور از مسابقات موفق شویم.

حیدری در واکنش به اینکه به نظر با رایزنی‌هایی با دستگاه‌های مختلف مانند صداوسیما، بانک مرکزی و گمرک برای رفع موانع میزبانی انجام شود گفت: بخش‌های مختلف کشور اعم از صداوسیما، دولت، مجلس، فدراسیون و اهالی فوتبال باید یک دل باشیم تا از این مرحله عبور کنیم و به جام‌جهانی برویم. اگر به جام جهانی نرویم، فوتبال ما انگیزه‌ای ندارد. یک سری موارد وجود دارد که قابل پیگیری است. قرار بر این شده که یک نفر به عنوان سخنگو همه حرف‌های فدراسیون را بیان کند تا وحدت رویه داشته باشیم.

این عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه دست به دست هم دهیم و از تفرقه پیشگیری کنیم و با این جوانان به سر منزل مقصود برسیم و نشاط، شور و اشتیاق را به جامعه برگردانیم. من مطمئن هستم که از این مرحله صعود می‌کنیم. ملت ما باید بداند که با کشور ما بدرفتاری می‌کنند. مسئولان در حال تلاش هستند و ان‌شاء‌الله یک اتفاق میمون رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: تحت هر شرایطی مطمئن هستم که تیم ملی کشورمان با بازیکنان باغیرت و با شهامت کارهای سخت را انجام می‌دهد. ما از این موارد در تاریخ ورزش‌مان به وفور داریم. به یاری خدا و با دعای مردم موفق خواهیم شد. هر چقدر هم دشمنان سنگ اندازی کنند، خاطرم جمع است که ان‌شاء‌الله از این نقطه بحرانی عبور می‌کنیم.

منبع: روزنامه خبر ورزشی