شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیویورک#شهردار#فرماندار

شهردار نیویورک هم خواستار استعفای "کومو" شد


شهردار نیویورک هم خواستار استعفای "کومو" شد

شهردار نیویورک هم به جمع سیاستمدارانی پیوسته است که از اندرو کومو فرماندار این ایالت خواسته‌اند به خاطر اتهامات آزار و اذیت جنسی، از این سمت کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: اندرو کومو، دیگر نمی تواند به عنوان فرماندار ایالت نیویورک به فعالیتش ادامه دهد.

بر این گزارش، تاکنون 6 زن که اکثر آنها قبلا در دفتر فرماندار نیویورک فعالیت می کرده اند، وی را به آزار و اذیت جنسی و رفتارهای نامتناسب متهم کرده اند.

پیش از این نیز تعدادی از سیاستمداران سرشناس و مشهور آمریکایی خواستار استعفای فرماندار نیویورک شده بودند.

البته اندرو کومو اتهامات مطرح شده از سوی این زنان را رد کرده است. دفتر لیتیشیا جیمز دادستان کل نیویورک تحقیقات مستقلی را درباره این اتهامات آغاز کرده است. کومو گفته است که از این سمت استعفا نخواهد کرد و از افکار عمومی خواسته است تا منتظر نتایج این تحقیقات باشند و از هرگونه پیشداوری خودداری کنند.

دو بلاسیو که رقیب دیرینه سیاسی کومو به شمار می رود، افزود: اتهامات اخیر به شدت آزاردهنده است. آزار و اذیت جنسی کارکنان در یک مکان خصوصی هرگز قابل قبول نیست. به نظر من او دیگر نمی تواند به عنوان فرماندار به فعالیتش ادامه دهد.

درخواست ها برای استعفای اندرو کومو از اواخر فوریه تاکنون افزایش یافته است.

ششمین زن نیز روز سه شنبه آندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده است.پیش از این 5 زن دیگر از جمله کارمندان سابق دفتر فرماندار نیویورک اتهامات متعدد آزار و اذیت جنسی را علیه وی مطرح کرده اند و بسیاری از سیاستمداران دموکرات خواستار استعفای وی شده اند.

انتهای پیام/