شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آمریکا#لیبی#اروپا

استقبال غربی‌ها از رای اعتماد به دولت دیبیه/ چالش‌های بزرگ دولت وحدت ملی


استقبال غربی‌ها از رای اعتماد به دولت دیبیه/ چالش‌های بزرگ دولت وحدت ملی

اروپا و آمریکا با استقبال از رای اعتماد پارلمان لیبی به دولت وحدت ملی این کشور خواستار اخرج تمام مزدوران بیگانه از لیبی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوسط – لیبیا، کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا با استقبال از رای نمایندگان لیبی به دولت وحدت ملی این کشور اعلام کردند: بایستی تمام مزدوران و نیروهای بیگانه از سراسر لیبی اخراج شوند.

در بیانیه مشترک کشورهای مزبور آمده‌است: مهم ترین ماموریت دولت وحدت ملی لیبی برگزاری انتخابات شفاف پارلمانی و ریاست جمهوری در 24 دسامبر 2021 است تا از این طریق قدرت به رهبران منتخب مردم لیبی منتقل شود.

در این بیانیه با تقدیر از اعلام آمادگی دولت وفاق ملی برای انتقال قدرت به دولت موقت وحدت ملی لیبی از تمام بازیگران فعال در عرصه این کشور خواسته شده‌است، با دولت دیبیه همکاری کنند و بسترهای لازم را برای انجام ماموریت‌های این دولت فراهم کنند.

در بیانیه مزبور هرگونه دخالت نظامی بیگانگان در امور لیبی محکوم شده و از کشورهای جهان از جمله بازیگران فعال در عرصه لیبی خواسته شده‌است به قطعنامه شورای امنیت در ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی پایبند باشند.

اعضای کابینه عبدالحمید دیبیه چهارشنبه گذشته ( 20 اسفند ماه ) موفق شدند،  رای اعتماد 132 نماینده پارلمان را به دست آورند.  تنها دو نماینده به این کابینه رای ممتنع دادند و 36 نمایده دیگرهم دراین نشست غایب بودند.

قرار است دولت دیبیه دوشنبه آینده در شهر بنغاری سوگند یاد کند.

 دیبیه از پارلمان لیبی خواست تا زمان  برگزاری انتخابات سراسری دراین کشور با دولت او همکاری کند.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی متعهد شد که در راستای آشتی ملی گام بردارد و اجازه ندهد، جنگ داخلی در کشورش بار دیگر شعله ور شود.

به نوشته این پایگاه خبری ، دولت دیبیه با چالش‌های بزرگی از جمله یکسان سازی سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی، آشتی ملی، بحران قطع برق، وجود مزدوران و شبه نظامیان بیگانه، شیوع ویروس کرونا،  نبود زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات اجتماعی ... روبروست.

انتهای پیام/