شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایه#منابع

عراق|جنایت هولناک در صلاح الدین/ بی‌ثمر بودن گفتگوی ملی در سایه حضور نظامیان آمریکایی


عراق|جنایت هولناک در صلاح الدین/ بی‌ثمر بودن گفتگوی ملی در سایه حضور نظامیان آمریکایی

منابع عراقی از جنایت هولناک در استان صلاح الدین این کشور که به کشته شدن هفت نفر منجر شده است، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «محمد ابراهیم» نماینده ائتلاف فتح اعلام کرد که ثبات و حاکمیت عراق بدون خروج نیروهای خارجی از عراق محقق نخواهد شد.

وی افزود: پارلمان رای به خروج نیروهای خارجی از عراق داده است و این اجماع برای دولت الزام آور است تا مصوبه پارلمان را اجرایی کند.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح بیان کرد: حضور نیروهای خارجی در عراق، تحریک کننده ملت عراق و نقض حاکمیت کشور است و اجماع بر خروج این نیروهاست.

ابراهیم تاکید کرد: گفتگوی ملی قبل از خروج نظامیان خارجی از عراق فایده ندارد وخروج این نظامیان خارجی سبب ثبات جامعه و اقتصاد آن می‌شود.

از سوی دیگر «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر سیاسی عراقی هم گفت: اثبات حسن نیت باید با اجرایی کردن مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نظامیان خارجی از عراق باشد و اینکه جدول زمانی از سوی دولت برای خروج این نظامیان آماده شود.

وی افزود: دعوت الکاظمی باید به منظور گفتگو برای تهیه جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی باشد نه گفتگو به منظور بی توجهی و نادیده گرفتن مصوبه پارلمان.

الساعدی گفت: پایان دادن به حضور نظامیان خارجی به گفتگو میان گروه‌های سیاسی و دولت نیاز ندارد بلکه مصوبه ای از سوی نمایندگان ملت صادره شده است و واجب الاجرا از سوی دولت فعلی، قبلی و آتی است.

یاد آور می‌شود که«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق به مناسبت پایان سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور گفته بود: در فضای دوستی و تسامحی که سفر پاپ به خاک عراق آن را تقویت کرده، امروز به مذاکرات ملی دعوت می‌کنیم تا راهی برای تحقق آرمان‌های مردممان باشد.

الکاظمی از تمام گروه‌های سیاسی و مردمی و جوانان معترض و مخالفان دولت خواسته بود تا در مقابل مردم و تاریخ بر سر میز مذاکره بنشینند.

وی اعلام کرده بود: ما از گروه‌ها و احزاب سیاسی‌مان می‌خواهیم تا منفعت وطن را بر هر چیزی ترجیح دهند و فضای مناسب را برای موفقیت انتخابات زودهنگام ایجاد کنند و به مردممان فرصت امید و اعتماد به دولت و نظام دموکراسی را بدهند. من از مخالفان عزیز می‌خواهم تا وارد مذاکرات صریح با دولت براساس حفظ منفعت، امنیت و حاکمیت کشور و بر پایه حفظ امنیت عراق و حاکمیت قانون شوند.

جنایت وحشتناک در صلاح الدین عراق

یک منبع امنیتی امروز جمعه از جنایت وحشتناکی که در استان صلاح الدین این کشور رخ داده است پرده برداشت.

این منبع بیان کرد: افراد مسلحی که یونیفرم نظامی و نقاب داشتند به منزلی در منطقه «البو دور» در جنوب تکریت حمله کردند و به سوی ساکنان این منزل تیراندازی کردند که بر اثر این حمله هفت نفر کشته شدند.

منبع مذکور از فرار مهاجمان خبر داد.

انهدام 2 تونل داعشی

حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای امروز جمعه اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی و ارتش صبح امروز جمعه دو تونل داعشی در جنوب «القائم» در غرب الانبار را هدف قرار داده و نابود کردند.

درباره جزییات این عملیات گفت: نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق در جریان بازرسی مناطق «کوی زیتون»، «محیله»، «المشاریع» در جنوب «القائم»، دو تونل داعشی را منهدم کردند.

انتهای پیام/