شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#آزمون

ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع مشکلات کادر درمان


ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع مشکلات کادر درمان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به بحث مشکلات کادر درمان دربحث آزمون دستیاری خبر داد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره کادر درمان گفت: نمایندگان مجلس اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات به ویژه اقتصادی این قشر فداکار دارند.

وی پیگیری مطالبه داوطلبین آزمون دستیاری  را نمونه‌ای از این رفتار دانست و ادامه داد: تماس‌ها و پیام‌های متعددی از کادر درمان و پزشکان حاضر در اورژانس ها و مراکز بهداشتی و درمانی به نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس واصل شده که نشان می دهد این مطالبه جمعی باید در اسرع وقت به نتیجه قانونی برسد.

نماینده  تهران در مجلس درباره پیگیری این موضوع در کمیسیون اصل 90 ، افزود: مطالبه قانونی عزیزان کادر درمان در کمیسیون مطرح و طی مکاتباتی با کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت خواهان پاسخ های منطقی آنها هستیم. با توجه به فاصله کم باقی مانده تا پایان سال و تعطیلات نوروزی شایسته است مسئولان هرچه زودتر تکلیف داوطلبان را روشن کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به رفتار نجیبانه داوطلبان این آزمون، عنوان کرد: مسئولان وزارت بهداشت مدام بر خطر افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در روزهای آتی تاکید دارند و مشخصا پزشکان و کادر درمان به عنوان خط مقدم این مبارزه نباید مجبور شوند در این روزهای حیاتی به بهانه مطالعه برای آزمون سنگر را ترک کنند.

خضریان با اشاره به طرح شکایت داوطلبان در دیوان عدالت اداری و پیگیری مساله از سوی دیده بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: بدون شک اجرای قانون عده ای به حق شان می‌رسند و عده ای از پزشکان که به خاطر این آزمون طبابت و کار درمانی و حتی زندگی شخصی را تعطیل کرده اند، متضرر می شوند. البته این آسیب به قانون و ذات آن ربطی ندارد و همانطور که پیشتر هم اعلام شد، متاسفانه معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی یک سال اخیر چالش های عدیده ای داشته است که بررسی آن چالش‌ها و معضلات نیز به زودی در دستور کار مجلس به عنوان دستگاه تقنینی و نظارتی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/