شهرخبر

در عراق؛

۶ تروریست داعشی دستگیر شدند+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از منابع عراقی، ستاد امنیت ملی این کشور امروز در بیانیه ای با تایید دستگیری تروریست ها خبر داد که این عناصر داعشی در استان الانبار به دام نیروهای امنیتی عراق افتادند.

در بیانیه ستاد امنیت ملی عراق آمده است که به دنبال کسب اطلاعات دقیق امنیتی با انجام عملیاتی ویژه ۶ تروریست داعشی با احکام قضایی در مناطق مختلف استان الانبار دستگیر شدند.

این تروریست‌ها در منطقه «دیوان الجند» در تشکیلات گروه تروریستی داعش موسوم به «ولایت الانبار» فعالیت می کردند.

این بیاانیه می افزاید که این افراد پس از دستگیری به دست داشتن در چندین عملیات تروریستی که افراد غیر نظامی و نیروهای امنیتی را هدف قرار داده اعتراف کردند.

داعش های دستگیر شده پس از ثبت و ضبط اعترافات به همراه پرونده برای رسیدگی به جرائم در اختیار دستگاه های مرتبط قرار گرفتند.

دوشنبه گذشته نیز سرلشکر «یحیی رسول»  فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری ۶ نفر از عناصر گروه تروریستی « داعش» در استان‌های «سلیمانیه»، «الانبار» و «بغداد» خبر داده بود.

در اطلاعیه صادر شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح عراق به نقل سرلشکر رسول آمده است که با پیگیری‌های میدانی و تشدید تلاش‌های اطلاعاتی، سازمان ضد تروریسم به تعقیب باقیمانده باندهای تروریستی داعش در کشور پرداخته و موفق به دستگیری یک تروریست در محله «یرموک» در استان بغداد و دو تروریست در استان الانبار شدند.

در این اطلاعیه تصریح شد که این ستاد همچنین توانست با همکاری اداره امنیت استان سلیمانیه دو عنصر تروریستی تحت تعقیب سرویس ضد تروریسم عراق را دستگیر کند.

سرلشکر رسول توضیح داد که فرماندهی کل با اجرای یک عملیات ویژه در منطقه «فلوجه» که منجر به دستگیری یک عضو دیگر گروه تروریستی داعش شد، ماموریت خود را به پایان رساند و در مجموع شش تروریست را دستگیر کردند.

هسته‌های مخفی داعش در ماه‌های گذشته با اجرای عملیات خرابکارانه سعی در برهم زدن امنیت عراق داشته اند که ارتش و پلیس این کشور با کمک نیروی الحشد الشعبی، عملیات  آنها را خنثی و با آنها مقابله می‌کنند.

عراق در پی سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

با این حال بقایای داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در مناطق دور افتاده شمال، شرق و غرب این کشور هستند.

استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون های فعالیت و تحرک گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

بر اساس گزارش نهاد تحقیق و تحلیل تروریسم (TRAC) که شهریور سال جاری منتشر شد، باقی مانده گروه تروریستی داعش تنها در ماه آگوست (مرداد) ۱۰۰ حمله در عراق انجام دادند.

به گفته این نهاد، شمار عملیات منتسب به سازمان تروریستی داعش در مقایسه با ژوئیه (تیر) ۲۵ درصد افزایش یافته بود.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در چند ماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده ده ها عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.