شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#مخالفان

تداوم شکنجه و تهدید مخالفان از سوی رژیم آل خلیفه در بحرین

تداوم شکنجه و تهدید مخالفان از سوی رژیم آل خلیفه در بحرین

بر اساس اعلام نهادهای حقوق بشری، رژیم آل خلیفه در بحرین برای سرکوب اعتراض ها و قیام مردمی همچنان به رویکرد شکنجه، تهدید و ارعاب شهروندان این کشور ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست نیوز، دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق و دموکراسی بحرین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که عوامل رژیم آل خلیفه ۱۳ نوجوان را شکنجه کرده اند.

این مرکز که مقر آن در لندن است در ادامه گزارش آورده است: نیروهای امنیتی بحرین دهها نوجوان را شکنجه و به تجاوز تهدید کرده اند.

در بیانیه این سازمان آمده که در دهمین سالروز قیام مردم بحرین در اوایل و نیمه فوریه سال جاری، نیروهای امنیتی بحرین برای جلوگیری از تجمع مردم حدود ۱۳ نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس شهادت این نوجوانان و خانواده‌های آنها ۵ تن از آنها به مدت دو روز در بازداشت بوده‌اند و نیروهای پلیس آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید به استفاده از شوک برقی کرده‌اند.

در یک مورد نیز یک افسر سر یک نوجوان ۱۳ ساله را شکست و وی را به تجاوز تهدید کرده است.

بر اساس این بیانیه، دست‌کم ۴ نوجوان همچنان در بازداشت به سر می‌برند و یکی از آنها که ۱۶ ساله است وضعیت سلامتی‌اش وخیم گزارش شده است.

در همین پیوند نیز دوشنبه گذشته یک سازمان حقوق بشری با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی ۶ فعال بحرینی شد که خودسرانه بازداشت شده‌اند.

سازمان حقوق بشری «آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین»، خواستار آزادی ۶ فعال بحرینی شد که به صورت خودسرانه بازداشت شدند.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و در این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده اند.  

پیش تر سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پس از گذشت ۱۰ سال از قیام مردمی در بحرین، بی‌عدالتی سیستماتیک در این کشور شدت گرفته است به طوری که ظلم سیاسی تمام فضاها برای آزادی بیان را مسدود کرده است.