به گزارش برنا، مناب عراقی اعلام کردند که نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) با توپخانه و گلوله خمپاره اهداف داعش را در استان دیاله هدف قرار دادند.

در همین پیوند یک مقام نظامی عراق گفت که گروه های توپخانه و خمپاره انداز الحشد الشعبی پنج موضع داعش در مناطق «زور شیخ بابا» و نزدیکی «دریاچه حمرین» واقع در بخش شمال شرقی دیاله را زیر آتش گرفتند.

این منبع که رسانه های عراقی به نام او اشاره نکرده اند، توضیح داد که گلوله باران مواضع و مخفیگاه های داعش بر اساس اطلاعات دقیق صورت گرفت و در نتیجه آن تروریست ها متحمل تلفات سنگین شدند.

در همین راستا نیز روز گذشته (چهارشنبه) ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور مخفیگاه‌های باقی مانده گروهک تروریستی داعش در شرق این کشور را درهم کوبیدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های اف ۱۵ نیروی هوایی عراق مخفیگاه های تروریست ها در استان دیاله را درهم کوبیدند.

دریاچه حمرین در استان دیاله، منطقه ای بود که شاهد بیشترین حمله جنگنده های عراقی بود.

رسانه های عراقی به شمار کشته و زخمی احتمالی این حملات هیچ اشاره ای نکردند.

عراق در پی سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.
با این حال بقایای داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در مناطق دور افتاده شمال، شرق و غرب این کشور هستند.
استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون های فعالیت و تحرک گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.
بر اساس گزارش نهاد تحقیق و تحلیل تروریسم (TRAC) که شهریور سال جاری منتشر شد، باقی مانده گروه تروریستی داعش تنها در ماه آگوست (مرداد) ۱۰۰ حمله در عراق انجام دادند.
به گفته این نهاد، شمار عملیات منتسب به سازمان تروریستی داعش در مقایسه با ژوئیه (تیر) ۲۵ درصد افزایش یافته بود.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در چند ماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده ده ها عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.