به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حسن روحانی» رییس جمهور در آیین گرامیداشت روز شهید و بهره برداری از طرح های ملی بنیاد شهید گفت: بهترین و پربرکت ترین و والاترین روزی که بزرگترین انسان تاریخ بر قلب مبارکش وحی نازل شد، مبعث است. وحی ای که موجب نجات جامعه دیروز و امروز و فردا خواهد بود تا روز قیامت، که هدایت و نور او به عنوان مشعل دار بزرگ برای همه انسان هاست.او رحمت برای همه انسان ها و همه جهانیان بوده و امروز هم دنیا از رحمت او بهره برداری و استفاده می کند.

روحانی گفت: به عنوان یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم عرض می کنم در روز های نخست دولت، اولین گزارش مرحوم حجت الاسلام شهیدی بدهکاری فراوان دولت نسبت به خانواده های ایثارگران و شهدای عزیز بود که در همان یک سال اول بیش از ۵هزار میلیارد بدهکاری قبلی را پرداخت کردیم، مطالبات معوق مربوط به سال ۹۰و ۹۱ نبود برای سالهای قبل بود، در طی این سال ها ۱۳هزار میلیارد را پرداخت کردیم و فقط ۷هزار و ۶۴۰میلیارد تومان در سال۹۹پرداخت شد.

او ادامه داد: برای ۱۲هزار جوان از خانواده های شهدا دستور استخدام دادم و برایم روز شیرین بود که یک قدم برای خانواده ها برداشتیم البته آقای اوحدی آن را۱۶هزار نفر کرد که در اوایل سال آینده کار این ۱۶هزار نفر انجام می شود. در دولت افراد زیادی داریم که خانواده هایشان به شهادت رسیدند

روحانی گفت: یکی از دغدغه های ما مسکن این عزیزان بود، امروز افتخار می کنیم ۲۵هزار زمین برای ۲۵هزار واحد مسکونی در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته قدم مهمی است، برای آمادگی این زمین ها برای ساختمان سازی حتما کمک خواهیم کرد. خانواده های شهدا برای ما ارزشمند هستند ، برخی مردم فکر می کنند دوران خانواده شهید ‌ایثارگر فقط همان ۸ سال بود اما پرونده شهادت بعد از جنگ هم باز ماند عده ای برای دفاع از حرم در عراق سوریه و لبنان حضور یافتند، در پایان ۹۸با پرونده جدید مدافعان سلامت مواجهه شدیم که فداکاری بزرگی کردند.

رئیس جمهور مطرح کرد: در دنیا سرافکنده نیستم برای مبارزه با این بیماری علیرغم بیماری و تحریم سربلند هستیم. تمام امکانات مورد نیاز در کرونا توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور تهیه می شود و نیاز به خارج نداریم. دولت بودجه های لازم را تامین کرد و حتی بدهکاری پرستاران هم پرداخت شد اما کار پزشکان و پرستاران کار بزرگی است این ها در صحنه فداکاری هستند.

او افزود: در داخل برای تولید واکسن اقدامات خوبی انجام شده است در سال آینده سه نوع واکسن داخلی داریم  واکسن برکت رازی و پاستور.

در حال تکمیل