شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین
لایحه ۱.۹ تریلیون دلاری حمایتی بایدن تصویب شد

حراجی برای بیت کوین

کدخبر: 398672
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز: دولت آمریکا اعلام کرده که در هفته آینده حراجی برای بیت کوین برگذار کند.

به گزارش اقتصادنیوز  دیروز سرانجام لایحه حمایتی بایدن برای مهارخسارت‌های بحران کرونا تصویب شد. این رویداد با استقبال سرمایه گذاران طلا در بازار مواجه شده است.

براساس گزارش کیتکو،تصمیم دولت ایالات متحده برای حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده این کشور در مواجهه با بحران کرونا،بدهی‌های دولت را با رشد چشمگیری همراه کرده است. این مساله موجب شده است که قیمت طلا رشدقابل توجهی داشته باشد و در نزدیکی بالاترین سطح قیمتی این فلزمعامله شود.

جهش قیمت طلا درست پس از اعلام خبر تصویب لایحه پیشنهادی محرک اقتصادی 1.9 تریلیون جوبایدن  توسط کنگره اتفاق افتاد. فرمان اجرایی این مصوبه هفته آینده  توسط بایدن ابلاغ خواهد شد.

امروز قیمت هر اونس طلا در  آخرین ساعت کاری ۱۷۲۵ دلار معامله شد که نسبت به دیروز با ۰.۵۲ درصد یا ۸ دلار و ۹۰ سنت افزایش روبرو شد.

طلا

تصویب کمک مالی بایدن

به گزارش رویترز ، طبق مصوبه جدید کنگره اقدامات حمایتی گسترده‌ای از جمله پرداخت مستقیم 1400 دلار  به بخش گسترده‌ای از جمعیت ایالات متحده ، 350 میلیارد دلار کمک به دولت های ایالتی و محلی ، گسترش اعتبار مالیات کودک و افزایش بودجه برای توزیع واکسن در فهرست اقدامات دولت قرار گرفت.

روز شنبه ، پس از تصویب لایحه محرک در مجلس سنا ، بایدن اعلام  کردکه مصرف کنندگان آمریکا انتظار دارند تا پایان ماه شاهد دریافت چک های حمایتی خود باشند.

اگرچه بازار طلا به دلیل مقاومت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق بهادار همچنان با نوسانات سختی روبرو است ، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که هزینه های محرک دولت ، که بدهی های عمده ای ایجاد می کند ، پشتیبانی طولانی مدت از این فلز گرانبها را فراهم می کند.

افزایش تورم در آمریکا

همچنین بر اساس گزارش اینوستینگ، معاملات آتی طلا در روز چهارشنبه با افزایش متوسطی ​​روبرو شده است. طلای تحویل آوریل در پایان روز با 4.90 دلار معادل 0.3 درصد افزایش، به 1،721،80 دلار رسید. دومین روز متوالی است که طلا روند افزایشی به خود گرفته و برای سرمایه گذاران مجددا سود آورشده است.

به نظر می رسد پس از انتشار اطلاعات تورم آمریکا که مطالعه در مورد قیمت های مصرف کننده ایالات متحده به طور لحظه ای بر روی فلزات گرانبها تاثیر می گذارد. داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه فوریه(بهمن) ، مطابق با انتظارات ، تورم را در حد متوسطی نشان داد. تورم در ماه 0.4 درصد افزایش یافت ، اما بدون لحاظ غذا و انرژی ، این میزان 0.1٪ بود. شاخص CPI به 1.7٪ از 1.4٪ به صورت سالانه رسید. بازدهی اسکناس 10 ساله خزانه داری 1.51٪ بود و شاخص دلار آمریکا نسبتاً ثابت ماند.

در حال حاضر شاخص دلار با کاهش ۰.۱۳۸ واحد یا ۰.۱۵ درصد به ۹۱.۸۲۸ رسید.

دلار

حراج بیت کوین

براساس گزارش بیت کوین نیوز، مقامات فدرال ایالات متحده میزبان حراج برای بیت کوین در زمان 15 تا 17 مارس(۲۶ تا ۲۸ اسفند) است.با توجه به میزان ارائه بیت‌کوین این حراج رویداد بزرگی به شمار نمی‌رود. با این حال این رویداد برای طرفداران رمزارزها، می تواند اتفاق خوبی ارزیابی شود. یکی از شرایط این حراجی فروش کامل یک بیت کوین است، بسیاری از سرمایه گذاران شاخص مشتاق ورود به این معامله خواهند بود.

در حال حاضر هر بیت کوین با افزایش ارزش  ۳.۹۷ درصدی به قیمت ۵۶ هزار و ۵۵۸ دلار رسید.

بیت کوین