به گزارش برنا؛ دکتر سید عبدالحمید احمدی در آخرین نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی در سال جاری، با اشاره به شرایط سخت حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: جامعه ورزش مانند بسیاری از بخش­ ها، از این موضوع آسیب دید.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در اقدامی خیرخواهانه فدراسیون­ ها، ادارات کل ورزش و جوانان استان­ ها، هیئت های ورزشی و قهرمانان و چهره ­های ورزشی پیشگام شدند و شاهد حضور گسترده جامعه ورزش برای فعالیت های خداپسندانه و همدلی با آسیب دیدگان بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.
احمدی یکی از مولفه های ورزش را مرام و منش پهلوانی عنوان کرد و گفت: در مواقع بروز مشکل ایجاب می کند که جامعه ورزش به نیازمندان کمک کند و خوشبختانه در این راستا توانستیم پویش‌های کمک مومنانه را با مشارکت بیش از ٣٠ فدراسیون برگزار کنیم.
معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه ١۴ فدراسیون در پویش نذر رهایی که امروز برگزار شد مشارکت داشتند، گفت: در ٢۴ استان ٢٢١ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند که افتخاری برای جامعه ورزش است و شادی خانواده این افراد و آثار نیک آن در زندگی خیرین برجای می‌ماند.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: ما چندین هزار شهید ورزشکار دفاع مقدس و مدافع حرم داریم و کمترین ادای دین به این شهدا تکریم نام آن‌ها است، چراکه شهدای ورزشکار بزرگترین سرمایه ورزش هستند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: ما باید وظیفه خود نسبت به شهدا را تعریف و در جهت ادای آن اقدام کنیم. امیدوارم بتوانیم رسم، مرام، معرفت، خلوص، ایثار و جوانمردی شهدا را در جامعه جاری و ساری کنیم.
وی به تشکیل مجمع مسئولان کمیته فرهنگی فدراسیون‌ها اشاره و تصریح کرد: در فدراسیون ها باید افراد توانمند در این زمینه به کار گرفته شوند زیرا به کار فرهنگی مستمر در ورزش نیاز است.
احمدی خواستار پیگیری و اجرای جدی‌تر برنامه‌های ورزش همگانی از سوی فدراسیون‌های ورزشی شد و اظهار داشت: شبکه ورزش همگانی را در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و فدراسیون ها باید عنایت ویژه‌ای به آن داشته باشند.
احمدی با بیان اینکه در حوزه ورزش روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: زیرساخت‌های ورزشی در روستاها توسعه داشته و اکنون ۶٢۵٠ خانه ورزش روستایی وجود دارد که این رقم تا پایان دولت کنونی به ٧۵٠٠ عدد خواهد رسید. همچنین بیش از 2 هزار زمین چمن مصنوعی در روستاها احداث شده است.