پیمان شاه‌محمدی "مشاور هنری" فیلم کوتاه "آپارات"، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره وضعیت این فیلم توضیح داد: فیلم کوتاه "آپارات" به کارگردانی و تهیه کنندگی "حسن نجم آبادی" با پایان مراحل فنی و پس از تولید خود، وارد فروش جهانی و  رقابت در جشنوارهای بین المللی می شود. این فیلم کوتاه ادای دینی به سینما و روابط بینامتنی بین آثار سینمایی در ژانر کلاسیک است. حال و هوای این فیلم بومی و در عین حال متکی بر قصه ی بومی است که برای مخاطبان جهانی، احساسی مشترک از تجربیات شخصیشان در مواجهه با فیلم و سینما را به همراه دارد.

شخصیت های این فیلم، یک گروه نوجوان است که در عین سادگی در اجرای نقش، توانسته اند که به خلق روایتی قصه محور کمک کنند. حسن نجم آبادی سابقه ی بازی گرفتن از نابازیگران را در کارنامه ی کاری خود دارد. این اتفاق در فیلم کوتاه آپارات نیز دوباره تکرار شده است. او به میان کودکان و نوجوانان یکی از روستاهای سبزوار رفته است و توانسته است که دنیای ساده و بی آلایش روستایی را به فضای هنری این فیلم، گره بزند.

ایده ی شکل گیری فیلم کوتاه آپارات از فیلم کوتاه “سیم مس  “ یکی از ساخته های قبلی حسن نجم آبادی گرفته شده است که برگرفته شده از دوران نوجوانی خود کارگردان می باشد و توانست جوایز بین المللی زیادی را از آن خود کند.

در خلاصه ی داستان آمده است: شش پسر نوجوان در یک روستای دور افتاده که تصمیم می گیرند برای اجاره یک آپارات 8 میلیمتری از یک دوره گرد در آغل های روستا کارگری کنند تا پول مورد نیاز خود را برای اجاره آپارات مهیا کنند.

 در فیلم کوتاه "آپارات" مهدی قلی زاده،ابراهیم نجم آبادی،عماد محبی،ابوالفضل نجم آبادی،امیر نجم آبادی،امیر محمد نجم آبادی،محمدرضا نجم آبادی،زری نجم آبادی و مهدی رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل فیلم کوتاه آپارات عبارتند از : نویسنده ،کارگردان و تهیه کننده : حسن نجم آبادی ، مدیر فیلمبرداری: عرفان احتشامی ، صدابردار: مرتضی عظیمی ، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه محمدی ، دستیار کارگردان: وحید سواری زاده ، برنامه ریز: امین سواری زاده ، منشی صحنه: آریانا جوکار ، فیلمبردار: محسن سلطانی ، عکاس: محدثه محمدی ، مدیرتولید: علی نجم آبادی ،مجری طرح: کمپانی مستقل مورچه ، مشاور هنری پروژه: پیمان شاه محمدی ، دستیاران فیلمبردار: ترانه حامدی،علی رضایی،عارف قلی زاده،مدیر تدارکات: حجت نجم آبادی،پشتیبانی فنی: پارس لنز و سینمامکس.