شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#داور#اردبیل

رئیس هیئت فوتبال اردبیل:

۳۰ داور اردبیلی در لیگ‌های کشور قضاوت می‌کنند

۳۰ داور اردبیلی در لیگ‌های کشور قضاوت می‌کنند

اردبیل- رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۰ داور از استان اردبیل در مسابقات و رقابت‌های لیگ‌های کشوری قضاوت می‌کنند.

صمد نوتاش در حاشیه آغاز کلاس داوری فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ارتقا درجه دو به یک در اردبیل اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری کلاس داوری فوتبال و ارتقا داوران از درجه دو به یک در شهر اردبیل هستیم که این کلاس با حضور رئیس داوران فدراسیون فوتبال در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: همزمان با این کلاس داوری در شهرستان خلخال نیز کلاس داوری درجه سه در حال برگزاری است که امیدواریم با برگزاری این کلاس‌ها سطح دانش و توانمندی داوران در استان اردبیل ارتقا پیدا کند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل حضور ۳۰ داور از استان اردبیل را برای قضاوت در لیگ‌های برتر و دسته یک و دو کشوری و لیگ‌های پایه فوتبال یادآور شد و گفت: تلاش کردیم علاوه بر داوران استان اردبیل، سایر داوران مناطق کشور نیز در این کلاس ارتقا حضور پیدا کنند تا به صورت تئوری و عملی با در نظر گرفتن شرایط استاندارد امکان توان‌افزایی داوران و آشنایی آنها با علوم و فنون روز بیشتر مهیا شود.

نوتاش افزود: در حال حاضر چهار داور مرد در رشته فوتسال و دو داور زن در رشته فوتبال لیگ برتر بانوان از استان اردبیل قضاوت می‌کنند و سایر ۲۴ داور استان در لیگ‌های پایه و جوانان قضاوت خود را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان کمیته داوران هیئت فوتبال استان کلاس‌های داوری درجه سه را در همه شهرستان‌ها برگزار کنیم تا امکان قضاوت این داوران در سطوح مختلف فوتبال کشور فراهم آید.

نوتاش اضافه کرد: قطعاً هیئت رئیسه جدید فوتبال کشور تلاش خواهند کرد تا به ارتقا داوری کمکی جدی کرده و زمینه یک حرکت تحول‌آفرین را به وجود آورند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل به جایگاه فوتبال در سطح دنیا و تحولات اقتصادی و حتی سیاسی بر پایه ورزش فوتبال اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه فوتبال به حدی در دنیا و حتی کشورمان ارتقا یافته که به نظر می‌رسد از این ظرفیت می‌توان در بالندگی و افزایش توان کشور در عرصه‌های مختلف بهتر و شایسته استفاده کرد.