شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#راهیان نور#نیروهای مسلح

سرلشکر باقری: راهیان نور یک فناوری نوین به شمار می‌رود

سرلشکر باقری: راهیان نور یک فناوری نوین به شمار می‌رود

مهر نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز ملی راهیان نور تاکید کرد: راهیان نور به‌عنوان یک فناوری نوین در استخراج گنجینه عظیم و غنی دفاع مقدس قادر به تأمین محتوای اخلاقی و معنوی گفتمان گام دوم انقلاب در میان جوانان و نسل‌های آینده این کشور به شمار می‌رود.

در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به مناسبت بیستم اسفند و روز ملی راهیان نور آمده است:  سلام و درود به قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله الاعظم و نائب برحقش، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و تبریک به مناسبت بعثت دوردانه هستی نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم.

در ادامه این پیام آمده است: خداوند سبحان را شاکریم که بیش از چهار دهه حیات معنوی در فضای معطر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و درک محضر امامین انقلاب را به ما عطا فرمود و سجده شکر به جای می‌آوریم که توفیق سربلندی در جهاد اصغر هشت‌ساله دفاع مقدس را به ما ارزانی داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام آورده است: در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی امید آن داریم که تحت زعامت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) میزبان چهاردهمین ماه آسمان عصمت و طهارت حضرت مهدی (عج) باشیم و چشمان منتظر، تحقق وعده الهی در ایجاد جامعه‌ آرمانی تمدن اسلامی و تشکیل حکومت عدل مهدوی را نظاره‌گر باشند.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: بیستم اسفند و روز ملی راهیان نور به‌عنوان یک موهبت الهی که برگرفته از فکر، اندیشه، مکتب شهدا و مدافعان حریم انسانیت و رشد و تعالی بشریت است، یک جهاد فرهنگی در جامعه آرمانی مهدوی برای فراهم کردن بستر رفتار و زیست مؤمنانه می‌دانم.

وی در این پیام تاکید کرد: روز ملی راهیان نور در واقع روز ملی تکریم شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و مردم سربلند ایران اسلامی و خانواده‌های آنان است و به یک معنا روز ملی تعظیم شعائر و ارزش‌های ناب فرهنگ دفاع مقدس است.

در ادامه این پیام آمده است: این روز، یوم‌الله ترویج فرهنگ ایستادگی و دفاع از مظلوم و تقابل با گفتمان استکبار جهانی و جهاد مستمر کبیر در «نه» به شیطان بزرگ است؛ بنابراین برای تحقق و تکامل این فرهنگ تعالی‌بخش و پرکردن خلأ فرهنگی انحطاط اخلاقی و اجتماعی پیش روی جهان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های تولید، محتوای، فرهنگ مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت هستیم، زیرا تقویت و حمایت از این فرهنگ بهترین راه هموارسازی حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است.

لشکر باقری در این پیام تاکید کرد: راهیان نور به‌عنوان یک فناوری نوین در استخراج گنجینه عظیم و غنی دفاع مقدس قادر به تأمین محتوای اخلاقی و معنوی گفتمان گام دوم انقلاب در میان جوانان و نسل‌های آینده این کشور به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران، فرماندهان قرارگاه‌های لشکری وکشوری، وزارتخانه‌ها و سازمان ها، نخبگان و نهادهای مردمی راهیان نور به ویژه برگزارکنندگان جشنواره ارزشمند ره‌آورد سرزمین نور که امروز اختتامیه هفدهم خود را با افتخار پشت سر می‌گذارد از فرماندهان، مسئولان و مدیران نیروهای مسلح انتظار دارم با حمایت، پشتیبانی و مساعدت همه‌جانبه از این حرکت تأثیرگذار مثبت فرهنگی و حفظ آثار ملموس و ناملموس میراث دفاع مقدس به اعتلای راهیان نور در ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت اهتمام ورزند.

سرلشکر باقری در پایان این پیام تاکید کرد: توسعه اعزام زائران راهیان نور، تقویت روایتگری، تربیت عالمانه خادمین شهدا، توجه به امنیت و ایمنی و تجهیز و توسعه زیرساخت‌های یادمان‌های دفاع مقدس از مهمترین راهبردهای این گردشگری تعالی بخش است.​